Iranian Agriculture News Agency

دبیر ستاد بیمه و حوادث غیرمترقبه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

تمدید مهلت عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی پاییزه در آذربایجان غربی

دبیر ستاد بیمه و حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از زارعان خواست هر چه سریعتر با مراجعه به دفا‌تر بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر اقدام کنند.

تمدید مهلت عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی پاییزه در آذربایجان غربی

دبیر ستاد بیمه و حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از تمدید مهلت عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی پاییزه در سال زراعی 96- 95 تا 15 دی ماه توسط صندوق بیمه کشاورزی دراین استان خبرداد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، محمد احرامی با بیان این مطلب گفت: امسال انجام بیمه گری محصولات باغی، تنه درختان و سازه گلخانه ها نیز به صورت معامله تهاتری برقرارشده است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان افزود: مدت زمان عقد قرارداد بیمه محصولات زراعی تا 10 دی ماه سال جاری اعلام شده بود که تا 15 دی ماه نیز مجدداً این مهلت عقد قرارد تمدید می شود.

دبیر ستاد بیمه و حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تفاوت تعرفه‌های بیمه امسال هر محصول در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: مدت زمان عقد قرارداد از زمان کاشت تا برداشت است و چنانچه در اثر عوامل خطر عمومی و انفرادی خسارتی حادث شود، صندوق بیمه کشاورزی خسارات را تا سقف حداکثری تعهد شده در قرارداد جبران خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به تداوم انجام بیمه محصولات باغی در سال زراعی جاری اضافه کرد: امسال در تعرفه بیمه محصولات باغی استان محصولاتی شامل انگور آبی و دیم ،سیب درختی ، آلو ، هلو ، شلیل، زردآلو ، بادام و گردو ، گیلاس و انار و تنه درختان با تعرفه های مختلف به صورت بیمه عمومی و بیمه تکمیلی و خیار و گوجه فرنگی به صورت کشت گلخانه ای ارائه گردیده است که در بیمه تکمیلی این محصولات عوامل خطر بیمه عمومی به اضافه عامل خطر اصلی آن محصول با شدت پوشش خسارت مد نظر قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: عوامل خطر عمومی در محصول سیب درختی شامل سیل، تگرگ، زلزله، طوفان و باران های سیل آسا و ... است و بیمه تکمیلی شامل عوامل خطر یادشده به علاوه سرما زدگی و یخبندان با پوشش 70 درصد است، به طوری که کاهش تولید محصول به علت سرما و یخبندان بیش از 30 درصد تحت پوشش بیمه خواهد بود.

وی در پایان از زارعان خواست هر چه سریعتر با مراجعه به دفا‌تر بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر اقدام کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید