Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان البرز بررسی شد:

اجرای طرح ایجاد مرکز فناوری‌های نوین کشاورزی در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و کشاورزان پیشرو، همیاری و همکاری مؤسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی می‌تواند گام‌های مؤثری را در توسعه زیربخش‌های کشور به‌ویژه محصولات زراعی، باغی و دامی بردارد.

اجرای طرح ایجاد مرکز فناوری‌های نوین کشاورزی در استان البرز


اجرای طرح ایجاد مرکز فناوری‌های نوین کشاورزی در استان البرز در نشست مشترک شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان البرز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سید مجید موسوی در نشست مشترک شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و اتاق فکر کشاورزی که با موضوع ایجاد مرکز فناوری های نوین کشاورزی با هدف سرمایه گذاری بخش خصوصی کشاورزی برگزار شد، گفت: استان البرز مهد کشاورزی است و با توجه به وجود مراکز و مؤسسات تحقیقاتی مهم کشور در این استان پتانسیل های زیادی برای انجام کارهای تحقیقاتی بزرگ در آن وجود دارد.

وی افزود: یکی از کارهای مهم در بخش کشاورزی که هم اکنون در سطح استان در حال اجراست، طرح کاداستر اراضی کشاورزی است که با انجام این طرح تعیین حدود و یکپارچگی اراضی و اطلاعات مربوط به بهره برداران بخش کشاورزی ساماندهی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی وکشاورزان پیشرو، همیاری و همکاری مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی می تواند گام های مؤثری را در توسعه زیر بخش های کشور بویژه محصولات زراعی، باغی و دامی بردارد.

مشاور عالی استاندار نیز در این نشست گفت: زمینه های بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد و با توجه به سفر ریاست جمهوری اعتبارات دولتی مناسبی جذب شده و حرکت های خوبی انجام خواهد شد.

موسوی ضمن اشاره به مراکز تحقیقاتی شاخص در استان افزود: امیدواریم این مراکز تعاملات را با یکدیگر بیشتر کرده و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی با تأکید بر پیگیری موضوعات مختلف تحقیقاتی در بخش کشاورزی حضور فعال اعضاء را در ایجاد مرکز فناوری های نوین کشاورزی بسیار تأثیرگذار خواند.

رئیس اتاق فکر بخش کشاورزی نیز در این نشست با اشاره بر اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی گفت: بستر پیشرفت هر کشوری کشاورزی است و ما باید از نعمت های خدادادی استفاده مناسبی کنیم.

زالی افزود: در حال حاضر اگر خودمان را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم، از نظر کیفیت و هزینه تولید نمی توانیم با آنها رقابت کنیم.

وی با اشاره به تقویت بخش خصوصی کشاورزی و فراهم کردن زمینه های فعالیت آنها بیان داشت: استان البرز با توجه به وجود مراکز پژوهشی یک جایگاه استثنایی در سطح کشور دارد و ما باید از این زمینه استفاده لازم را ببریم. با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیلکرده بخش کشاورزی که ثروت کشور محسوب می شود از هرز رفت آن جلوگیری کنیم و ما باید مجموعه ای را در این استان ایجاد کنیم که بتوانیم در آن نوآوری ها و قابلیت های بخش کشاورزی را به تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی انتقال دهیم.

نشست مشترک شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و اتاق فکر کشاورزی با حضور مشاور عالی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رئیس اتاق فکر کشاورزی و جمعی از مؤسسات تحقیقاتی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید