Iranian Agriculture News Agency

عصر امروز جلسه بررسی آنفلوآنزای پرندگان برگزار می‌شود

رسیدگی به موضوع آنفلوآنزای پرندگان به نهاد ریاست جمهوری کشید

جلسه بررسی آنفلوآنزای حاد پرندگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

رسیدگی به موضوع آنفلوآنزای پرندگان به نهاد ریاست جمهوری کشید


جلسه بررسی آنفلوآنزای حاد پرندگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار ایانا، بیماری آنفلوآنزا معمولاً هرساله با سویه‌های جدید وارد کشور شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به واحدهای پرورشی می‌زند. امسال نیز آمارهای ضد و نقیضی از تعداد تلفات مطرح می‌شود؛ به‌طوری‌که طبق آخرین آمار سازمان دامپزشکی، تنها 513 هزار قطعه مرغ معدوم شده‌اند که البته این موضوع مربوط به نشست خبری یک ماه قبل است. اما اکنون و در تازه‌ترین اظهار نظر بخش خصوصی، تعداد طیور معدوم شده بسیار افزایش یافته و تشکیل جلسه با حضور معاون رئیس جمهوری، نشان از اهمیت ویژه این بیماری دارد. رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری مهر عنوان کرده: "دستگاه‌های دولتی آمار مرغ‌های معدوم شده به دلیل این بیماری را اعلام نمی‌کنند، اما براساس آماری که ما داریم طی حدود دو ماه اخیر بر اثر این بیماری حدوداً پنج میلیون مرغ معدوم شده‌اند."

حال خبرها حاکی از آن است که در جلسه بررسی آنفلوآنزا، قرار است درباره آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اقدامات صورت گرفته بحث و تبادل نظر شود.

در این نشست علاوه بر معاون اول؛ وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، راه و شهرسازی و کشور به همراه رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رؤسای صدا و سیما، حفاظت محیط زیست، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پدافند غیرعامل کشور و فرمانده نیروی انتظامی و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور خواهند داشت.

بر اساس آمار سازمان دامپزشکی کشور، تاکنون این بیماری در 10 استان کشور گزارش شده که اغلب واحدهای درگیر در این همه گیری طیور تخمگذار تجاری هستند.

یادآور می‌شود آنفلوآنزای پرندگان توسط تیپ A ویروس آنفلوآنزا ایجاد شده و پرندگان مهاجر مخازن طبیعی ویروس این بیماری به‌شمار می‌روند./

V-951012-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید