Iranian Agriculture News Agency

در گزارش آخرین تحولات طرح کاهش سن و وزن کشتار به ایانا اعلام شد:

10 استان، مرغ سنگین به تهران صادر می‌کنند/ سرنوشت مرغ‌های کیسه خیاری به کجا انجامید؟

بخش خصوصی پرورش دهندگان مرغ گوشتی، از آخرین تحولات طرح کاهش سن و وزن کشتار خبر داد.

10 استان، مرغ سنگین به تهران صادر می‌کنند/ سرنوشت مرغ‌های کیسه خیاری به کجا انجامید؟


بخش خصوصی پرورش دهندگان مرغ گوشتی، از آخرین تحولات طرح کاهش سن و وزن کشتار خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 10 استان هستند که مرغ‌های سنگین‌تر از وزن تعیین شده به استان تهران می‌فرستند.

محمدعلی کمالی با اشاره به اینکه طرح مورد نظر در تمام استان‌ها آغاز شده است، افزود: در جلسه‌ای که هفته گذشته با مسئولان استان‌ها و معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، این مسئله مطرح و از استان‌های مذکور درخواست شد تا به این موضوع رسیدگی کرده و نظارت بیشتری بر مرغ‌های ارسالی به تهران داشته باشند.

به گفته وی، خوشبختانه استان‌ها کارهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده و در راستای اهمیت و مزایای مرغ سایز به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اطلاع‌رسانی می‌کنند. البته در این مسیر سازمان دامپزشکی نیز در کنار اتحادیه و معاونت امور دام بوده و وقایع را از نزدیک رصد می‌کند؛ زیرا بهتر است که این موضوع در کشتارگاه‌ها کنترل شده و مرغ با وزن مناسب به بازار توزیع شود.

کمالی معتقد است: مرغ‌هایی که به‌عنوان کیسه خیاری معروف بودند تنها سه روز دوام داشت و پس از آن دیگر به بازار نیامد، زیرا این بسته‌ها که از قبل هم استفاده می‌شد، بسته‌های 10 تایی مرغ است که دامپزشکی آن را تنها برای مصارف صنعتی توصیه می‌کند؛ بنابراین اکنون مرغ‌های بالاتر از دوهزار و 200 گرم، به صورت قطعه‌بندی عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد سازمان دامپزشکی در کنترل آنفلوآنزا تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون این بیماری به واحدهای گوشتی نفوذ نکرده و برای جلوگیری از انتقال احتمالی، به مرغداران توصیه شده که در مناطق آلوده، جوجه‌ریزی را از نظر زمانی عقب بیندازند./

V-951013-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید