Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد:

سیاست‌های ابلاغی بخش آب بازنگری می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است سیاست‌های ابلاغ شده در بخش آب بازنگری شود.

سیاست‌های ابلاغی بخش آب بازنگری می‌شود



مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است سیاست‌های ابلاغ شده در بخش آب بازنگری شود.

به گزارش شرکت آب منطقه ای تهران، «محمد حاج رسولی‌ها» عصر امروز (یکشنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران هفت مشکل جدی بخش آب کشور را که در گزارش 32 صفحه‌ای سال 1391 خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شده بود، بازخوانی کرد.
به گفته این مسوول، یکی از چالش‌های جدی مربوط به ساختار بخش آب کشور است؛ از سال 1384 با استانی شدن شرکت‌های آب منطقه‌ای شیرازه آب کشور در حال از هم گسیختن بود و برای برونرفت از این مشکل باید راهکار مناسبی اندیشیده می‌شد.
مشاور وزیر نیرو صیانت از آب‌های زیرزمینی را یکی دیگر از هفت چالش مطرح برشمرد و افزود: مصوبات نشست های هشتم و پانزدهم شورای عالی آب موجب شد طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی روی میز دولت قرار بگیرد و اکنون نیز با 15 طرح در تلاش برای صیانت هر چه بیشتر از آب‌های زیرزمینی هستیم.
حاج رسولی‌ها تعدد طرح‌ها و بازنگری در آنها را یکی دیگر از چالش‌های بخش آب دانست و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد حجم بسیار بالایی از طرح ها بودیم که به صورت نیمه کاره‌‌ رها شده یا باقی مانده بود که با اولویت بندی مناسب توانستیم در سال آخر برنامه پنجم توسعه شاهد بهره برداری از 50 سد با حجم بالای پنج میلیون و 130 هزار مترمکعب باشیم.
وی تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها، بکارگیری فناوری های نوین و کاربردی، توجه به اقتصاد و بهره وری آب و همچنین دیپلماسی آب را از دیگر چالش‌های هفتگانه این بخش معرفی و بیان کرد: با درایت رهبر معظم انقلاب نقشه راه بخش آب کشور تدوین شده است و همه همکاران ما تلاش می‌کنند با رصد کامل بتوانند مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این گزارش به موضوع تشکیل نامنظم نشست های شورای عالی آب اشاره کرده بودند که براین اساس از تاریخ یاد شده تا اواسط دی ماه امسال 20 جلسه این شورا تشکیل شده است.
حاج رسولی‌ها درباره مشکلات آبی استان تهران اعلام کرد: بخش آبی پایتخت دچار معضلات و مخاطراتی همچون تجاوز به حریم و بستر، دخل و تصرف رودخانه‌ها، فرونشست زمین، جمع آوری و جایگزینی پساب و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی است.
برپایه این گزارش، در این مراسم با قدردانی از تلاش های «خسرو ارتقایی» مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای تهران، «محمدرضا بختیاری» به عنوان جانشین وی معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید