Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد:

کشت‌های گلخانه‌ای در سطح 1410 هکتار در استان اصفهان/ افزایش 13 درصدی سطح کشت

عواملی همچون محدودیت منابع آبی، شرایط جوی نامناسب، گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش اهمیت بازارپسندی، حساسیت مبارزه با آفات و... به گسترش سطح کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان منجر شده است.

کشت‌های گلخانه‌ای در سطح 1410 هکتار در استان اصفهان/ افزایش 13 درصدی سطح کشت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از انواع کشت‌های گلخانه‌ای در سطح یک‌هزار و 410 هکتار در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده با بیان این مطلب گفت: با اجرای سیاست‌های حمایتی شاهد گسترش سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت گلخانه‌های استان اظهار کرد: تا پایان سال 93 میزان گلخانه‌های استان به یک هزار 242 هکتار رسید، خوشبختانه با اقدامات حمایتی شکل گرفته این رقم در سال 94 با رشدی مناسب به یک هزار و 410 هکتار افزایش یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: در همین راستا، سطح زیر کشت گلخانه‌های گل‌های زینتی استان از 134 هکتار در پایان سال 93 به 144 هکتار در سال 94 افزایش پیدا کرد.

رئیس‌زاده ادامه داد: همچنین در زمینه گلخانه‌های مربوط به سبزی و صیفی شاهد رشد سطح زیر کشت بوده‌ایم، به گونه‌ای که سطح این گلخانه‌ها از یک هزار و 108 هکتار در سال 93 به یک هزار و 266 هکتار در سال 94 افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 94، شهرستان‌های فلاورجان با 559 هکتار، مبارکه با 229 هکتار، اصفهان با 137 هکتار، دهاقان با 131 هکتار و خمینی شهر با 80 هکتار بیشترین میزان سطح گلخانه‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است عواملی همچون: محدودیت منابع آبی، شرایط جوی نامناسب، گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش اهمیت بازار پسندی، حساسیت مبارزه با آفات و ... منجر به گسترش سطح کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید