Iranian Agriculture News Agency

ارزش اقتصادی 50 هزار میلیاردریالی تولید گل و گیاه در مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی این استان را بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

ایرنا: عزیزالله شهیدی فر شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه گل و گیاه ، مبلمان شهری و ماشین آلات وابسته در مرکز تخصصی نمایشگاه دائمی آمل به خبرنگار ایرنا گفت : هم اکنون بیش از چهار هزار نفر در مازندران به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.
وی سطح زیرکشت و تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران را بیش از 980 هکتار اعلام و اضافه کرد : حدود 700 هکتار از این فضا ، روباز و بقیه فضای بسته گلخانه ای است.
شهیدی فر سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در مازندران را 480 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : با وجود این که در کمتر از یک درصد از این مساحت گل و گیاه پرورش می یابد ، اما مازندران با همین مقدار سطح تولید بیش از 7.5 درصد تولید کشور در این بخش را در اختیار دارد.
** تولید سالانه 360 میلیون اصله گل و گیاه در مازندران
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت که سالانه بیش از 360میلیون اصله درخت ، درختچه ، شاخه بریده ، پیاز ، پیازچه و نشای فصلی زینتی در این استان تولید می شود.
وی با اظهار این که هم اکنون حدود 50 درصد گل های شاخه بریده و زینتی کشور توسط تولید کنندگان مازندرانی تامین می شود ، اضافه کرد : بهره گیری تولیدکنندگان گل و گیاه استان از دانش روز و مکانیزه کردن فرآیند تولید در شرایط رقابتی بازارهای هدف خارجی یک اصل مهم و حیاتی است تا بتوان حجم صادرات این بخش را در بازارهای بین المللی افزایش داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سومین نمایشگاه کشاورزی گل و گیاه ، مبلمان شهری و ماشین آلات وابسته با حضور 40 تولید کننده از سراسر کشور روز دوشنبه در مرکز دائمی نمایشگاههای تخخصی آمل گشایش یافت.
این نمایشگاه تا روز 17 دی ماه صبح و عصر برای بازدید علاقه مندان برپاست.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید