Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر/ اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ گوشتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر 225 واحد مرغداری با ظرفیت 6.5 میلیون قطعه در دوره در استان فعال هستند که سال گذشته بیش از 30 هزار تن گوشت مرغ تولید کردند.

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر/ اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ گوشتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ گوشتی در این استان خبرداد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، افشین قطبی با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ گوشتی در سطح کشور، استان بوشهر نیز با تشکیل کارگروه تخصصی اقدام به اجرای طرح کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به توسعه کمی واحدهای پرورش مرغ گوشتی و سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه صورت گرفته است، لزوم توسعه کیفی در این صنعت از گزینه های مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: توسعه کیفی کنترل وزن لاشه و کاهش دوره پرورش در واحدی های مرغداری گوشتی، نیل به اهدافی همچون کمک به توسعه پایدار با افزایش بهره وری در واحدهای مرغ گوشتی، استفاده بهینه از زیر ساخت های موجود و منابع مصرفی، ایجاد امنیت بهداشتی و ارتقاء سلامت جامعه، کاهش هزینه های تولید و منابع انرژی و بهبود کیفیت گوشت تولیدی است.

قطبی گفت: در مرحله نخست اجرای طرح که از اول آذرماه شروع شده با هماهنگی های صورت گرفته با تشکل مرغداران، کشتارگاه ها و دیگر دستگاه های مرتبط، وزن لاشه بین 1.8 تا 2.2 کیلوگرم و در مراحل بعدی اجرای طرح، وزن لاشه مرغ درکشور کاهش می باید تا به وزن های استاندارد جهانی یعنی 1.2 تا 1.5 کیلوگرم رسیده شود.

وی افزود: مردم استان بوشهر طی سال های اخیر از مرغ های با وزن کمتر از دو کیلوگرم استقبال بیشتری داشته و خوشبختانه فرهنگ استفاده از مرغ وزن پایین در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز اجرای طرح کیفیت بالای گوشت حاصل با کمترین ضایعات در هنگام آماده سازی برای پخت و پز و تولید لاشه استاندارد برای صادرات است.

گفتنی است هم اینک 225 واحد مرغداری با ظرفیت 6.5 میلیون قطعه در دوره در استان فعال هستند که سال گذشته بیش از 30 هزارتن گوشت مرغ تولید کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید