Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد:

اجرای خرید حمایتی محصول گوجه‌فرنگی از کشاورزان بوشهر/ تولید ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اجرای خرید حمایتی محصول گوجه‌فرنگی از کشاورزان استان بوشهر در پی اجرای مصوبه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید محصولات گوجه‌فرنگی از کشاورزان استان بوشهر در مزارع این استان عملیاتی و مراکز خرید در مناطق مختلف برای حمایت از کشاورزان راه‌اندازی شد.

اجرای خرید حمایتی محصول گوجه‌فرنگی از کشاورزان بوشهر/ تولید ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، محمدتقی منوچهری با بیان این مطلب گفت: ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان تولید شده که تاکنون ۱۹۰ هزار تن از آن برداشت شده است.

وی افزود: امسال افزون بر 12 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان به کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اراضی مرغوب و آب و هوای مطلوب، وضعیتی مناسب برای کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر فراهم است.

منوچهری با بیان اینکه کشت و تولید گوجه فرنگی نقش مهمی در زندگی و معیشت مردم دارد، یادآور شد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و کنگان در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نقش مهمی دارند ولی بیشترین محصول در شهرستان دیر کشت و تولید می‌شود.

وی گفت: در راستای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی ساخت کارخانه تولید رب گوجه فرنگی از اولویت‌های استان بوشهر به شمار می رود که در این راستا دو کارخانه در تنگستان و دیر راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ظرفیت این کارخانه‌ها روزانه 500 تن است و نقش مهمی در خرید محصولات گوجه فرنگی کشاورزان و تبدیل آنها به محصولات دیگر دارد.

منوچهری خاطرنشان ساخت: اجرای خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر در پی اجرای مصوبه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید محصولات گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر در مزارع این استان عملیاتی و مراکز خرید در مناطق مختلف برای حمایت از کشاورزان راه اندازی شد.

وی در پایان افزود: هزینه حمل محصول گوجه‌فرنگی از مزارع تا مرکز تحویلی در استان فارس بر عهده اتحادیه تعاونی روستایی است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید