Iranian Agriculture News Agency

فرماندار ایالتی در نیجریه وعده داد:

نیجریه پروژه افزایش گردشگری کشاورزی و امنیت غذایی را اجرا می‌کند

فرماندار ایالت لاگوس، با بیان این که دولت آماده است تا برای ارتقاء مدل مزرعه در منطقه باداگری "Badagry" نیجریه تلاش کند، و متعهد شد که از ان برای تقویت کشاورزی گردشگری و افزایش امنیت غذایی استفاده کند.

نیجریه پروژه افزایش گردشگری کشاورزی و امنیت غذایی را اجرا می‌کند


فرماندار ایالت لاگوس، با بیان این که دولت آماده است تا برای ارتقاء مدل مزرعه در منطقه باداگری " Badagry " نیجریه تلاش کند، و متعهد شد که از ان برای تقویت کشاورزی گردشگری و افزایش امنیت غذایی استفاده کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت thenewsnigeria ، این پروژه، بر روی 167 هکتار زمین همراه با در نظر گرفتن زمین‌های اضافی برای پروژه‌های دیگر انجام می‌شود.

Akinwunmi Ambode ، فرماندار ایالت گفت: "دولت با استراتژی و سیاست به‌روزرسانی و با استفاده بهینه مزرعه و استفاده از مدل سونغای" Songhai model " ، در راستای افزایش امنیت غذایی، اقدام می کند."

Shakirudeen Olayiwola ،دبیر دائمی وزارت کشاورزی هم گفت: "مدل کشاورزی سونغایی ،کشاورزی ارگانیک، همراه با زباله صفر است.بسیاری از مردم نیجریه به سونغای (منطقه ای در بنین) برای آموزش می روند و توسعه یکی از دلایلی است که دولت ایالتی تصمیم به آموزش کشاورزان نیجریه با تکنیک های مدرن کشاورزی گرفته است."

وی افزود: "ما یک مرکز آموزش، و همچنین یک مرکز برای کشاورزی گردشگری خواهیم داشت. در این جا، بسیاری از امکانات وجود دارد و هدف ما این است که این امکانات را در اختیار کشاورزان و جوانان و دانشجویانی که می خواهند در زمینه کشاورزی آموزش ببینند، قرار دهیم."

همچنین فرماندار اطمینان داد که دولت ایالتی امکان استفاده از مزرعه را برای آموزش دانشجویان فراهم خواهد کرد و افزود: " ایده پشت این پروژه در واقع زنده نگه داشتن و فعال بودن این دست از مزارع است."

وی گفت: "اگر وزارت کشاورزی همراه با موسسات و یا دانشگاه های ما باشد، ارتباط میان برنامه درسی با این پروژه متوقف نمی شود. همچنین وزارت کشاورزی در نظر دارد تا با اجرای برنامه هایی همراه با دادن گواهینامه به کشاورزان اقدام کند، که قرار است این برنامه در طول سال اجرا شود."

فرماندار گفت: "ما در نظر داریم در راستای ارتقاء این پروژه و افزایش امنیت غذایی، گردشگری کشاورزی را هم راه اندازی کنیم."

فرماندار همچنین با اشاره به وزارتخانه های کشاورزی و آموزش برای همکاری در این پروژه ، از تکمیل و عملیاتی شدن آن از سال 2017 خبر داد./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید