Iranian Agriculture News Agency

دومین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستاییان کشور فردا در تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستاییان کشور طی روزهای 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستاییان کشور فردا در تهران برگزار می‌شود

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران با دارا بودن 700 هزار رأس دام سبک سالانه ۱۲ هزار تن گوشت تولید می‌کنند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سیروس نصیری با بیان این مطلب اظهار داشت: سالانه 10 تا 15 هزار تن جو توسط عشایر استان تهران به مصرف می رسد که این میزان جو توسط تشکل های عشایری بدون هیچ محدودیتی خریداری و به عشایر استان تهران واگذار می شود

وی گفت: در حال حاضر برای تأمین نهاده های دامی عشایری مجوز خرید چهارهزار تن نهاده جو با قیمت مصوب دولتی از شرکت پشتیبانی امور دام استان صادر شده است.

مدیرکل امورعشایراستان تهران با بیان اینکه در حال حاضر عشایراستان تهران در مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان در شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، شهریار و ملارد مستقر هستند تأکید کرد: با توجه به بارندگی های روزهای اخیر وضعیت مراتع در مناطق قشلاقی مناسب است.


دومین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستاییان کشور در تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان کشور 15 تا 18 دی‌ماه به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه همچنین روستاییان استان های سراسر کشور توانمندی ها و پتانسیل های فرهنگی و تولیدی خود را عرضه و به نمایش خواهند گذاشت و سیاه چادرهایی از عشایر سایر استان ها از جمله عشایر استان تهران در محوطه نمایشگاه برپا می شود.

عشایر استان تهران از شهرستان های پاکدشت، شمیرانات و ورامین در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

استان تهران دارای سه هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 65 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و برای عرضه روانه بازار مصرف کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید