Iranian Agriculture News Agency

آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ


رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: صادرات تخم‌مرغ به عراق هنوز آزاد نشده است اما با وجود توقف صادرات، با توجه به معدوم شدن مقداری از گله‌های مرغ تخم‌گذار، احتمال انباشت تخم‌مرغ کم است.

به گزارش ایسنا رضا ترکاشوند درباره با آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ با توجه به شیوع آنفلوآنزای طیور، اظهار کرد: مقاصد عمده صادرات تخم مرغ ایران، کشورهای عراق و افغانستان بودند که پس از شیوع آنفلوآنزا، از ورود تخم مرغ ایرانی به کشورشان جلوگیری کردند و پیگیری های ما برای ادامه صادرات تخم مرغ از استان هایی که هنوز آلوده نشده اند به این کشور ها بی نتیجه مانده است.

وی در همین رابطه افزود:‌ قبل از این ماجرا صادرات موردی به کشور های معدودی مانند پاکستان داشتیم که آن ها هنوز قطع نشده است اما از نظر کمی مقدار قابل توجهی نیست.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار در پاسخ به این سوال که توقف صادرات ممکن است انباشت تخم مرغ را به همراه داشته باشد، گفت: بعید است این طور شود؛ با توجه به معدوم شدن تعدادی از گله‌های مرغ در پی بیماری آنفلوآنزا، بعید است که عدم صادرات منجر به انباشت تخم مرغ در انبارها شود.

وی در پاسخ به اینکه پس از حذف محصولات آلوده مرغداران، از سوی بیمه خسارت تعلق می گیرد یا خیر؟ گفت:‌ خسارتی که به مرغدار تعلق می گیرد جبران کننده نیست، زیرا نهایتا خسارت مرغ معدوم شده پرداخت می شود اما پس از آن مرغدار متحمل هزینه هایی شامل تعطیلی مرغداری و بیکار شدن کارگران می شود که خسارت بیمه این هزینه ها را جبران نمی کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید