Iranian Agriculture News Agency

پول اینترنتی برای توانمندسازی زنان آفریقایی به جریان افتاد

بیت کوین ابزاری برای پیشرفت زنان کشاورز زیمباوه

در کشوری که با یک بحران مالی روبه‌روست، برنامه ای با نام Kurima neBitmari برای کمک به زنان کشاورز زیمباوه ای به منظور پرداخت هزینه مواد و تجهیزات برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی راه اندازی شده است، UPI، نخستین شرکت بیت کوین برای زنان آفریقایی، با هدف بهبود بهره وری کشاورزی و آموزش زنان یک روش پرداخت با بیت کوین ارائه کرده است. بیت‌کوین یک شبکه‌ی پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است.

بیت کوین ابزاری برای پیشرفت زنان کشاورز زیمباوه


در کشوری که با یک بحران مالی روبه‌روست، برنامه ای با نام Kurima neBitmari برای کمک به زنان کشاورز زیمباوه ای به منظور پرداخت هزینه مواد و تجهیزات برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی راه اندازی شده است، UPI ، نخستین شرکت بیت کوین برای زنان آفریقایی، با هدف بهبود بهره وری کشاورزی و آموزش زنان یک روش پرداخت با بیت کوین ارائه کرده است. بیت‌کوین یک شبکه‌ی پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت cryptocoinsnews ، با ورود بحران مالی به مرحله جدیدی در زیمبابوه، زنان کشاورز که گاو های شان از دست داده اند و قادر به کشت وبرداشت ذرت با توجه به خشکسالی نیستند. با این روند کشاورزان قادر به تغذیه کودکان خود نخواهند بود.

این روش جدید می تواند یک زنجیره کامل ارزش های کشاورزی ایجاد کند. کلوین موتیز ، سخنگوی Bitmari گفت: " شرکت در حال کار روی سرمایه گذاری مستقیم در بخش کشاورزی و ارائه آموزش و بازار فروش محصولات در سراسر مرزهاست."

Bitmari ، در سال 2015 راه اندازی شده است، یک سرویس پول حواله بر اساس سیستم مالی زیمبابوه برای بازار آفریقایی است. نام این شرکت، با توجه به وب سایت خود، ترکیبی از کلمات "بیت کوین" و "ماری" به معنی پول و یا ارز است. از آن جا که بیت کوین در زیمبابوه هنوز دارای مقررات تنظیم شده ای نیست، Bitmari امیدوار است که فن آوری می تواند کارآمد تر و قابل اعتماد تر از روش های پرداخت سنتی بتواند خودش را اثبات کند.

با این روند، این شرکت قصد دارد با نفوذ بالا، تلفن همراه را در زیمبابوه به بیش از 95 درصد برساند، تا بتواند دسترسی زنان را با روش های کم هزینه بانکی به بازار و مشاوره فراهم سازد.

Bitmari روی زنان کشاورز تمرکز دارد زیرا آن ها معمولا به طور مستقیم از طرح های کشاورزی در زیمبابوه بهره مند نیستند، این درحالی است که 70 درصد از نیروی کار کشاورزی را تشکیل می دهند. کشاورزان زن به بازار، دارایی، آموزش و خدمات اعتباری نسبت به همتایان مرد خود دسترسی کمتری دارند.

موتیز گفت: " Bitmari خدماتی برای زنان در زمینه ماشین آلات کشاورزی، تکنولوژی آبیاری، مهارت ها، دانش و خدمات پشتیبانی برای بهبود بهره وری ارایه می کند و این شرکت امیدوار است که بیت کوین به بهبود بهره وری زنان کمک خواهد کرد."


این روش چگونه کار می‌کند؟

کشاورزان با بیت کوین به ارزش 255 دلار از طریق کیف پول الکترونیکی می توانند دریافت کنند، که می تواند با شارژ مجدد برای کالا از سوی تامین کنندگان همراه باشد. استفاده از بیت کوین به جای پول نقد می تواند در سراسر مناطق روستایی زیمبابوه انجام شود.

بحران مالی کنونی باعث شده تا کشور روش نقدینگی (پول نقد) را با روش های دیگر جایگزین کند.


Bitmari امید می‌دهد

پروژه Bitmari ، از سوی کشاورزان استقبال شده است. در این راه Phides Mazhawidza ، رییس انجمن زنان کشاورز، برای جذب کشاورزان به این پروژه و به زنان برای معرفی بیت کوین به دیگر جاها کمک می‌کند.

او گفت: "زنان در مناطق روستایی هیجان زده شده اند زمانی که قادر به استفاده از گوشی های هوشمند برای پرداخت و دسترسی به اطلاعات مالی کشاورزی هستند."

رویای بیت کوین در آفریقا اتفاق می افتد. این در حالی است که پرداخت های دیجیتال در حال حاضر در بسیاری از کشورهای آفریقایی با 43 درصد از زنجیره تولید ناخالص داخلی کنیا از طریق M-PESA ، خدمات انتقال پول مبتنی بر تلفن همراه انجام می شود. بنا به گزارش ها 80 درصد از کاربران تلفن همراه در کنیا این سرویس را در سال 2014 برای انجام امور بانکی خود مورد استفاده قرار داده‌اند./

ترجمه فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید