Iranian Agriculture News Agency

با مدل کسب و کار خانگی

بانوی کشاورز فیجی با کار در خانه به استرالیا زنجبیل صادر کرد/ تلاش فیجی برای ترویج کشاورزی ارگانیک

بانوی کشاورز اهل فوجی دارای یکی از شرکت‌های موفق صادرات زنجبیل کشور است که توانسته به استرالیا زنجبیل صادر کند.

بانوی کشاورز فیجی با کار در خانه به استرالیا زنجبیل صادر کرد/ تلاش فیجی برای ترویج کشاورزی ارگانیک

بانوی کشاورز اهل فوجی دارای یکی از شرکت‌های موفق صادرات زنجبیل کشور است که توانسته به استرالیا زنجبیل صادر کند.

به گزارش ایانا از وب سایت فیجی تایمز " fijitimes "، جودی اسمیت " JODI Smith " نماینده و مدیر عامل شرکت Ranadi یک شرکت کشاورزی است که 40 سال در فیجی کار می‌کند.

جودی اسمیت می گوید: "من 20 سال در صنعت فیلم کار می کردم. مجبور بودم در کشورها و با فرهنگ های مختلف و با فیلم سازان گوناگون کار کنم .از آن جا که ساخت فیلم هزینه های اقتصادی بالایی دارد شما باید یاد بگیرید که بسیار منظم و قانونمند باشید و این یک مهارت است که من یاد گرفتم و به خاطر آن بسیار سپاسگزار هستم."

اسمیت گفت: "کشاورزی وسیله ای برای من شد تا در زمانی که شاهد از دست دادن خاک ها و تنوع زیستی هستیم بتوانم مزرعه تجاری و پایداری را ایجاد کنم."

وی افزود: "کشاورزی این امکان را به من داد تا کسب و کاری را ایجاد کنم و امیدوارم که به سود مردم کشورهای در حال توسعه باشد من بسیار خوش شانس بودم چراکه کارفرمایان در این راه از من حمایت کردند."

وی با اشاره به این که با همکاری با ترنر از صادر کننده و پرورش دهندگان (فیجی) با مسئولیت محدود، Ranadi یکی از نخستین مزارع بود که توانست زنجبیل به استرالیا صادر کند گفت: "همچنین این تنها مدل کسب و کار مزرعه خانگی " farm-pack house business model "در فیجی بود. ما یک هیات 21 نفره هستیم که در زمان فصل صادرات این تعداد به 50 می رسد، که 75 درصد زن و 75 درصد فیجیایی هستند. سال 2013 نخستین زمان پرورش زنجبیل برای صادرات بود پس از آن سال، بسیار پر مشغله بودیم."

در سال 2014، عملکرد شرکت Ranadi ، 38 تن زنجبیل بود و در سال 2016 تقاضای خرید بیشتر از آن مقداری بود که تولید شد. بنابراین با تلاش های Ranadi و برای تامین بازار نخستین تعاونی گواهی شده استاندارد ارگانیک تشکیل شد.

این گروه متشکل از 20 کشاورز همراه با تنوع محصولات زراعی از جمله زنجبیل، زردچوبه، نارگیل و وانیل برای صادرات و بازار سبزیجات برای بازار محلی است.

وی یادآور شد: "علاوه بر صادرات، ما به طور فعال برای ترویج کشاورزی ارگانیک در فیجی تلاش می کنیم و آن را بخشی از ماموریت مان برای ایجاد یک جامعه فعال در بخش کشاورزی می دانیم، به طوری که کشاورزان می توانند از دانش به اشتراک گذاشته شده بهره مند شوند."

در سپتامبر امسال، Ranadi ، همراه با سه مزرعه دیگر، توانست جایزه معتبر GlobalGAP (Good Agricultural Practice) را برای 2016 به دست آورد. این جایزه نخستین و تنها گواهی مزرعه در فیجی است.

جودی برنامه بلند پروازانه دارد؛ در نظر دارد تا به سایر کشاورزان در مورد چگونگی رشد محصول کمک کند. این آموزش ها شامل کاشت و برداشت در خارج از فصل، و کشت در زمین های صاف است. همچنین قرار است آزمایش و تجربیات شرکت Ranadi در 2017 منتشر شود.

این بانوی کشاورز گفت: "این یک پروژه هیجان انگیز است. کاری کردیم که مردم به آن باور نداشتند و انجام آن غیرممکن بود. همچنین قادر هستیم تجربیات مان را در اختیار کشاورزان بگذاریم و امیدواریم دیدگاه های جدید نه تنها در زمینه زنجبیل بلکه در مورد چگونگی دستیابی به مزرعه پایدار و مبارزه با اثرات تغییر آب و هوا به دست آوریم."

گفتنی است برای تولید محصول زنجبیل هیچ بودجه ملی از سال 2006-2011 به آن اختصاص داده نشد. جودی گفت: "ما در این راه توانستیم بدون خاکورزی، سوخت پایین، سیستم کشاورزی پایدار مقادیر زنجبیل به گونه ای تجاری تولید کنیم."

وی تاکید کرد: "با کاهش سوخت، افزایش میکروب شناسی خاک، فراهم سازی هوموس و کاشت مجدد زمین های کشاورزی می توانیم به مبارزه با تغییرات آب و هوا برویم."/


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید