Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تشکیل زنجیره صادرات سیب در استان‌های تهران و آذربایجان غربی

معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو استان تهران و آذربایجان غربی در حال شکل دهی زنجیره مشترک صادرات سیب هستند که در ادامه با تشکیل یک کنسرسیوم صادراتی کشوری سیب و هماهنگی بخش‌های تولید، پشتیبانی، بسته‌بندی، حمل و نقل و سردخانه صادرات سیب کشور با یک برند ملی به‌صورت مستمر و پایدار به بازارهای خارجی مدیریت می‌شود.

تشکیل زنجیره صادرات سیب در استان‌های تهران و آذربایجان غربی

معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل زنجیره صادرات سیب استان تهران با همکاری پنج شرکت صادراتی و اتحادیه تولید کنددگان سیب دماوند خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، عباس پاکپور درجلسه هماهنگی توسعه زنجیره صادرات با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تولید سیب در استان های تهران، آذربایجان غربی و اصفهان با تولید دو و نیم میلیون تن امکان صادرات 500 هزار تن سیب کشور به بازارهای هدف روسیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، شمال آفریقا و پاکستان است.

وی تصریح کرد: پاشنه آشیل دفتر در صادرات، هماهنگی بین صادرکننده و تأمین کننده است ؛ به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت و توسعه زنجیره های صادراتی از تولید تا عرضه به بازارهای صادراتی تأکید دارد که با تشکیل این زنجیره ، بازار صادرات و تأمین کالا و تولید همیشه حفظ خواهد شد.

وی از پیوستن اتحادیه تولیدکنندگان سیب دماوند به زنجیره صادراتی سیب کشور استقبال کرد و گفت: با حفظ پیش
شرط هایی مثل مشارکت در صادرات یا تعیین قیمت مشخص روند تشکیل این زنجیره و شروع کار را تسریع خواهد کرد.

معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی افزود: شرکت های صادرکننده استان تهران نیز با توجه به سوابق امکان صادرات 15 تا 20 هزار تن ، اگر بازار فروش خارجی نداشته باشیم، صادرات امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: دو استان تهران و آذربایجان غربی درحال شکل دهی زنجیره مشترک صادرات سیب هستند که در ادامه با تشکیل یک کنسرسیوم صادراتی کشوری سیب و هماهنگی بخش های تولید، پشتیبانی، بسته بندی، حمل و نقل و سردخانه صادرات سیب کشور با یک برند ملی به صورت مستمر و پایدار به بازارهای خارجی مدیریت می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید