Iranian Agriculture News Agency

روایت روحانی از گلایه رهبری درباره تأسیس بانک توسط نهاد نظامی


شرق: «غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، در تشریح محورها و جزئیات دیدار سه‌شنبه کمیسیون متبوع خود با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، گفت: «صحبت‌ها در سه محور مباحث برنامه و بودجه، پرونده بابک زنجانی و ورود حوزه‌های امنیتی به مباحث اقتصادی مطرح شد». به گزارش «خانه ملت» به نقل از «جمهوریت»، نماینده مردم رشت افزود: «در این نشست رئیس‌جمهوری تأکید کردند که نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و تمام سعی دولت و رئیس آن بر این است که مصوبات مجلس را اجرا کنند و با مجلس هماهنگ باشند».او با اشاره به اظهارات روحانی گفت: «روحانی در این جلسه تأکید کرد در دعواهایی که فتیله دعوا خیلی بالا برود، من ورود نمی کنم. چرا باید آرامش جامعه در حوزه رفاه و بهداشت و آموزش و هر حوزه دیگری درگیر تنش شود». جعفرزاده‌ایمن‌آبادی همچنین تأکید کرد: «در این جلسه گله‌مندی‌ای مطرح شد که برخی از وزرا شما را دور می‌زنند که ایشان پاسخ داد وقتی در دولت تصمیمی گرفته می‌شود، ادامه نظرات شخصی خلاف قانون اساسی است و مجلس نباید به پیگیری دولتی‌ها اعتنا کند».
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی همچنین تصریح کرد: «در این جلسه درباره پرونده بابک زنجانی نیز روحانی روایت کرد که در ابتدای دستگیری بابک زنجانی نامه‌ای به آملی‌لاریجانی با این مضمون که پرونده زنجانی را به وزارت اطلاعات بدهید، نوشته است و استدلال‌های خود درباره این درخواست را نیز بیان کرد». او ادامه داد: «روحانی مطرح کرد که بعد از این نامه در دیداری با حضور رئیس قوه قضائیه نیز این درخواست را داده است».
او همچنین تأکید کرد: «روحانی علاوه بر این مطرح کرد که در پرونده زنجانی هنوز سرنوشت سه‌ونیم میلیارد پول مشخص نیست و اگر اعدام صورت بگیرد، بسیاری از سؤالات بی‌جواب می‌ماند». او افزود: «روحانی تأکید کرد که دولت حاضر است سامانه‌ای تشکیل داده تا تمام دخل‌وخرج و حساب‌های دولت در آن روشن شود و در مقابل نیز انتظار است قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن کند». نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تأکید کرد: «روحانی تصریح کرد که در کل به دنبال شفافیت هستم و اختلافی بین رؤسای قوا نباید باشد و با هر دو رئیس قوه ارتباط خوبی دارم».
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره نظرات روحانی درباره برنامه ششم توسعه گفت: «روحانی تأکید داشت که دوران پیش از انقلاب برنامه عمرانی تصویب می‌شد و روایت می‌کرد که حتی رئیس مجلس نیز یک بار تأکید کرد که هر اندازه خلاصه نیز دولت به مجلس برنامه ارائه دهد».
وی ادامه داد: «روحانی روایت کرد که آقای لاریجانی نامه‌ای به رهبری نوشتند و من هم پاسخ آن را به رهبری نوشتم؛ اما پخش نشد».
او ادامه داد: «ایشان به نقل از هاشمی‌رفسنجانی گفت که بعد رهبری بین نامه شما و نامه لاریجانی نظر شما را تأیید کرد و من خدمت آقا رفتم. آماده هستم احکامی را که داده‌ام، پس بگیرم و تا دو ماه هم برنامه کامل بدهم که آقا گفتند نظری ندارم، خودتان حل کنید». جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در ادامه در نقل صحبت‌های روحانی گفت: «روحانی انتقاد می‌کرد که شاکله برنامه به هم ریخته و بار مالی زیادی دارد. شورای نگهبان نیز مقرر شد مواردی را که شاکله به هم ریخته و بار مالی دارد، حذف کند».
او تصریح کرد: «روحانی مطرح کرد که دولت ما آمادگی داشت اگر کلیات را مجلس رد ‌کرد، برنامه کامل بدهد؛ اما با این درآمد فعلی کشور فقط می‌توانیم بودجه کشور را تأمین کنیم و به تحقق موارد برنامه ششم نمی‌رسیم».
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به این نگاه حسن روحانی مبنی بر اینکه تا‌زمانی‌که اقتصاد از امنیت جدا نشود، درست نمی شود، گفت: «روحانی در این جلسه تأکید داشت که حوزه‌های امنیتی تنها باید نظارت کنند؛ اما دخالت نکنند. اگر حوزه‌های امنیتی دخالت در اقتصاد داشته باشد، بخش خصوصی نمی‌تواند فعالیت و رقابت کرده، آن زمان رقابت نیز رقابت آزادی نیست».
نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: «روحانی تأکید داشت که بخش‌های نظامی و انتظامی هرچقدر اعتبار بخواهند، می‌دهم؛ اما اجازه ورود آنها به اقتصاد را نمی‌دهم».
او با بیان اینکه روحانی تأکید داشت که اقتصاد کشور را باید احیا کنیم، تصریح کرد: «نیروهای مسلح نباید بانک داشته باشند و هیچ‌کدام هم با مجوز رهبری نیست».
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی همچنین تأکید کرد: «روحانی در این جلسه روایت کرد که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، مقام رهبری وی را به‌عنوان دبیر شورای امنیت فراخواندند و تأکید داشتند که برو با آقای هاشمی صحبت کن و بگو چرا یکی از نیروهای نظامی در حال افتتاح بانک است.»
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره این موضوع نیز گفت: «ایشان روایت کرد که در‌این‌باره با آقای هاشمی صحبت کرده و مطرح شده که موضوع مورد بحث، نیروی نظامی نیستند؛ اما در کل تأکید داشتند آقا به‌شدت از اینکه دستگاه امنیتی ورود به حوزه اقتصاد داشته باشد، گلایه داشتند».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید