Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد:

برداشت 225 هزار تن محصول خیار از گلخانه‌های جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پتانسیل موجود درمنطقه پیش‌بینی می‌شود بیش از 225 هزار تن محصول خیار از مجموع گلخانه ها درطول فصل برداشت شود که از این مقدار 67 هزار و 500 تن به بازارهای خارجی صادر می شود.

برداشت 225 هزار تن محصول خیار از گلخانه‌های جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت 225 هزار تن محصول خیار از گلخانه های این منطقه خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، موسوی با بیان این مطلب اظهار داشت: برداشت محصول خیار گلخانه های جنوب کرمان از نیمه اول آذر ماه اغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 651 هکتار سطح زیر کشت گلخانه های جنوب کرمان یک هزار و 250 هکتار آن به کشت انواع خیار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: ارقام متداول خیار کشت شده دراین گلخانه ها شامل دو گروه ارقام معمولی و ارقام خاردار است که ارقام معمولی شامل: رویال 547 و رویال 189، اورگرین، لادیس، هیلتون، مکسول، زحل، زمرد، نیکرسون و ارقام خاردار نیز دربرگیرنده سلینوس، نعمت، دریا و موزائیک است.

موسوی بیان داشت: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه پیش بینی می شود بیش از 225 هزار تن محصول خیار از مجموع این گلخانه ها درطول فصل برداشت شود که از این مقدار قریب 67 هزار و 500 تن به بازارهای خارجی صادر می گردد.

وی خاطرنشان ساخت: جنوب کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید خیار را در کشور به خود اختصاص داده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید