Iranian Agriculture News Agency

پرداخت خسارت حمله پلنگ به گاو


خسارت ناشی از حمله پلنگ به احشام سه تن از دامداران گیلانی پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، سه تن از روستائیان و دامداران سیاهکل، رودسر و رودبار که احشام آن‌ها مورد حمله پلنگ واقع شده بودند خسارت خود را از بیمه دریافت کردند.

«قربانعلی محمدپور» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در سال 1394 بین سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه پلنگ ایرانی تحت پوشش بیمه مسئولیت جبران خسارت قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون 10 پرونده جبران خسارت ناشی از حمله پلنگ به گاو از سوی این اداره‌کل در روستاهای شهرستان‌های سیاهکل، رحیم‌آباد رودسر و شهران رودبار تنظیم شده و به سازمان مرکزی ارسال شده است که چهار پرونده آن پس از سیر مراحل قانونی و تایید در مرحله پرداخت خسارت هرکدام به ارزش 27 میلیون ریال قرار گرفت و سایر پرونده‌های نیز در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد: پرونده‌های دیگری در مراحل بررسی و انجام کار اداری است که نتیجه آن متقابلاً به افراد خسارت دیده اعلام می شود.

محمدپور ضمن تشکر از مسئولین بیمه، ازربابه سمیع‌زاده شیرزاد اسماعیل‌زاده، بهمن طاهری و اسماعیل قربانی دامداران زحمتکشی که علیرغم حمله پلنگ به دام‌هایشان از هرگونه آسیب‌رسانی به این حیوان ارزشمند خودداری کردند و راه حل معقولانه‌ای را برای جبران خسارت وارده انتخاب کردند، قدردانی کرد

مدیریت بیمه مربوطه نیز آمادگی خود را به‌عنوان مجموعه خدمات بیمه‌ای پیشتاز در حفظ و صیانت از محیط زیست و حیات وحش کشور برای ارائه هرگونه خدمات بیمه‌ای اعلام کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید