Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور:

آیین نامه جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی نهایی شد

رییس سازمان امور اراضی کشور از نهایی شدن مراحل تدوین آیین نامه جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی در دولت گفت: به زودی این آیین نامه در دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

آیین نامه جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی نهایی شد

رییس سازمان امور اراضی کشور از نهایی شدن مراحل تدوین آیین نامه جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی در دولت گفت: به زودی این آیین نامه در دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.
به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان امور اراضی، علیرضا اورنگی، گردهمایی مدیران امور اراضی کشور در قشم با تاکید بر لزوم رعایت و حفظ حقوق مردم به خصوص کشاورزان، تسهیل امور کشاورزان، قانون مداری و قانون دانی مدیران امور اراضی گفت: صیانت از حقوق متقابل مردم و دولت و لحاظ حساسیت های لازم در اجرای قوانین و مقررات حوزه امور اراضی یک ضرورت مهم است و مدیران باید توجه کنند که با اجرای دقیق قانون زمینه ساز احقاق حقوق مردم و تسهیل کارها و توسعه کشاورزی و تولید باشیم.
اورنگی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچکدام از ماموریت های سازمانی ما معلق شدنی و تعطیل بردار نیست افزود: با این حالت با توجه به ضرورت ها و شرایط برخی امور و ماموریت ها مانند رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی با مستثنیات کشاورزان و حفظ کاربری اراضی کشاورزی از اولویت برخوردارند.
وی با بیان اینکه حل مشکلات مالکیتی کشاورزان و رفع تداخلات یکی از مطالبات مهم مردم و مورد تاکید دولت و وزیر جهاد کشاورزی است و باید در تمامی استان ها با جدیت پیگیری شود.
رییس سازمان با تاکید بر اینکه در سال های اخیر اقدامات موثری برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفان شده و آثار این اقدامات در افکار عمومی مشهود است، اظهار داشت: نباید توقف و خللی در ادامه این روند به وجود آید و مدیران استان ها بایددر همه سطوح شهرستان ها و بخش، از ظرفیت های ایجاد شده و بخصوص گشت های حفاظت اراضی برای تحقق اهداف سازمان حداکثر استفاده را بکنند.
اورنگی در ادامه از نهایی شدن مراحل تدوین آیین نامه جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی در دولت گفت: به زودی این آیین نامه در دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد که برای حفظ یکپارچگی زمین های زراعی و باغ ها و تعیین تکلیف نصاب ها کمک خوبی و راه گشایی خواهد بود.
در گردهمایی دو روزه مدیران امور اراضی کشور که با حضور مدیران ستادی و استانی امور اراضی کشور در مرکز آموزش رشد قشم برگزار شد،مباحث آموزشی و هماهنگی مرتبط با اجرای طرح کاداستر و حدنگاری زمین های کشاورزی، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و اجرای قانون اصلاحات اراضی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید