Iranian Agriculture News Agency

تبدیل دشت قزوین به یک تهدید بیابانی



استاندار قزوین گفت: دشت قزوین که روزگاری در خدمت تولید بود امروز به تهدید بیابانی تبدیل شده که اگر جدی گرفته نشود در آینده نه چندان دور و با وسعت پیدا کردن این بیابان‌ها مشکلات عدیده‌ای را در استان ایجاد خواهد کرد.

سی‌ویکمین مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی استان قزوین در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.


به گزارش ایسنا ، فریدون همتی، در این مراسم که با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، فرماندار قزوین و تولیدکنندگان برتر استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه استعداد استان در بخش کشاورزی امری مشخص و ثابت شده است، اظهار کرد: برای بهره‌برداری بیشتر از دشت قزوین و تولید اقلام مختلف کشاورزی باید بررسی لازم صورت بگیرد.


وی افزود: کشاورزی به عنوان یکی از پایه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، در تأمین منابع غذایی بسیار دارای اهمیت است.


همتی با اشاره به ارکان اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این نوع از اقتصاد بر توان داخل تکیه زده و بر لزوم قطع وابستگی به خارج از کشور، تولید داخلی و نگاه به بیرون برای صادرات توجه می‌شود.


وی هر کالای داخلی را معرف خوبی برای نشان‌دادن هویت داخلی دانست و ادامه داد: باید برای هر چه بیشتر شدن تولید داخلی به ویژه عرصه کشاورزی تلاش شود.


استاندار قروین با اشاره به کمبود آب در بخش کشاورزی گفت: برای حل جدی این مشکل نیازمند همکاری همه کشاورزان و استفاده بهینه از آب هستیم.


وی ادامه داد: دشت قزوین که روزگاری در خدمت تولید بود، امروز به تهدید بیابانی تبدیل شده که اگر جدی گرفته نشود، در آینده نه چندان دور و با وسعت پیدا کردن این بیابان‌ها مشکلات عدیده‌ای را در استان ایجاد خواهد کرد.


همتی بر لزوم‌ مشارکت مردم و بهره‌گیری از توان علمی تأکید و تصریح کرد: توان و بودجه دولت محدود است، لذا باید نظام جدیدی با مشارکت مردم سازمان‌دهی شود، لذا تشکیل اتحادیه‌ها و استفاده بهینه از منابع یکی از ضروریات امروز کشور است.


استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اسفند ماه جشن انجام مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان قزوین برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم از ۶۲ کشاورز و تولید کننده برتر استانی و ۲ کشاورز و تولیدکننده کشوری با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید