Iranian Agriculture News Agency

اجلاس سالانه کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران برگزار شد

جلاس سالانه کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، پس از هشت سال توقف در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، محمد حاج رسولی‌ها در اجلاس سالانه کمیته ملی آبیاری و زهکشی با بیان اینکه این اجلاس پس از گذشت هشت سال برگزار می‌شود، گفت: از این پس برگزاری این اجلاس در موعدهای مقرر صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع اب ایران در ادامه با اشاره به اینکه رمز موفقیت برنامه وزارت نیرو در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، مدیریت مدیریت آب به ویژه در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه مقرر کرده تا در پایان این برنامه، ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن منابع آب زیرزمینی باید جبران شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد آن، منوط به مدیریت مصرف آب، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی است.

این مقام مسئول، تاکید کرد: تشکیل پنل‌های تخصصی با راهبری کمیته می‌تواند منجر به ارائه راهبردهای مقابله با چالش آبی شود.

همچنین نی‌ریزی، رئیس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی هم در سخنانی با اشاره به اینکه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی در سال‌های اخیر وارد فضای عملیاتی در موضوعاتی همچون فقرزدایی شده است، عنوان کرد: به همین دلیل کمیته‌های ملی نیز باید تقویت شوند.

در این نشست ضمن تقدیر از زحمات ۲۵ ساله مهندس کیایی اسداللهی، مهرزاد احسانی به عنوان دبیرکل جدید کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید