Iranian Agriculture News Agency

مرجع تولید تحلیل در بورس



سعید اسلامی‌بیدگلی، دبیرکل نهادهای سرمایه‌گذاری ایران اعتقاد دارد درسایت«دنیای بورس» که خدمت جدیدی به سهامداران است اطلاعات به‌صورت مناسبی تفکیک شده‌اند و آرشیو این اطلاعات در هیچ مرجع اقتصادی قابل دستیابی نیست. این موضوع می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای تحلیلگران و سهامداران در آینده باشد. وی ارائه فوری و مختصر تحلیل بازارهای جهانی را از جمله دیگر ویژگی‌های این سایت می‌داند که کمتر مرجع معتبری به آن توجه داشته است.


سایت «دنیای بورس» که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، بازتاب‌های مختلفی میان اهالی بازار سرمایه داشته است. در این میان دکتر سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران، اظهارات جالبی درخصوص این سایت دارد که تاکید می‌کند «دنیای بورس» می‌تواند مرجع مناسبی هم برای تحلیلگران و هم سهامداران باشد. اسلامی بیدگلی در گفته‌هایش به نیاز بازار به تحلیل‌های بیشتر اشاره می‌کند و می‌گوید: طی مدت گذشته با نوساناتی که بازار سهام با آن مواجه بود حجم تحلیل‌های دقیق بورسی به شدت کاهش پیدا کرد. موضوعی که باعث شد خیلی از فعالان بازار از کمبود تحلیل‌های حرفه‌ای شکایت داشته باشند. در این زمینه ورود «دنیای بورس» را می‌توان به فال نیک گرفت. سایتی که در بخش‌های تفکیک‌شده و با توجه به سه سطح متغیر کلان، صنایع و شرکت‌ها، ارائه‌گر تحلیل‌هایی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مفید باشد.


ابهام‌زدایی با تفکیک دقیق

اسلامی بیدگلی راه‌اندازی یک سایت بورسی از سوی یک نهاد معتبر رسانه‌ای مانند «دنیای اقتصاد» را اتفاقی می‌داند که می‌تواند به ابهام‌زدایی از بورس کمک کند. وی معتقد است با گسترش شبکه اجتماعی، کنترل اخبار و شایعات و تفکیک آنها از یکدیگر تا حد زیادی پیچیده شد. موضوعی که در کنار ابهام در شرایط کلی اقتصاد کشور، می‌تواند برای سهامداران زیان‌های زیادی را به‌همراه داشته باشد. در این بین مطالب مندرج در این سایت حاکی از موج جدید شفاف‌سازی است که برای سهامداران حقوقی و حقیقی مفید بوده و بر عملکرد آنها اثرگذار است.


توجه ویژه به بازارهای جهانی

دبیر کانون نهادهای‌ سرمایه‌گذاری، از بخش‌های قابل توجه این سایت را بخش بازارهای بین‌الملل می‌داند. وی نیاز این روز‌های اقتصاد را رسانه‌های جامعی می‌داند که تمامی مولفه‌های اقتصادی را پوشش ‌دهد و معتقد است: «دنیای بورس» در انتشار اخبار بازارهای جهانی از منابعی استفاده می‌کند که عموما فعالان بازار دسترسی کمتری به آنها دارند. اینکه یک سایت به‌صورت لحظه‌ای این منابع را مانیتور کرده و تحلیل‌های موجود را به‌صورت کوتاه به سهامداران ارائه ‌دهد، یکی از نقاط قوت این رسانه است که می‌تواند به‌عنوان وجه تمایز از آن یاد کرد. باید به این نکته توجه کرد که استفاده از سایت‌های مختلف برای اطلاع از روند بازار‌های جهانی ضریب خطا در کاربرد دیتاها را افرایش می‌دهد. با توجه به اینکه «دنیای بورس» تمامی این دیتاها را در چند بخش تفکیک‌شده ارائه می‌دهد، بی‌شک باعث افزایش محبوبیت این سایت میان اهالی بازار می‌شود.


آرشیوهای ارزشمند در «دنیای بورس»

سعید اسلامی بیدگلی با اشاره به پایگاه اطلاعاتی موجود در «دنیای بورس» به استفاده از این دیتاها در بلندمدت اشاره می‌کند، موضوعی که می‌تواند به‌عنوان سیگنال ‌در تصمیم‌گیری سهامداران موثر باشد. او می‌گوید این یک نقطه قوت است که داده‌ها و اطلاعات در این سایت به‌صورت آرشیو باقی می‌ماند. خوشحالی من به‌عنوان یک محقق از این بابت است که می‌توانم بعد از مدت‌ها از این اطلاعات برای نگارش تحلیل‌هایم استفاده کنم. متاسفانه در کشور ما آرشیو اطلاعات اقتصادی با ضعف‌های مکرری همراه بوده و این حرکت از سوی «دنیای بورس» می‌تواند سرآغاز تاسیس یک بانک اطلاعاتی بزرگ باشد.


توصیه به فعالان بورس

یکی از پیشنهادهای دکتر سعید اسلامی بیدگلی درخصوص توسعه هرچه بیشتر «دنیای بورس» در زمینه استفاده از این بانک اطلاعاتی است. وی می‌گوید «دنیای بورس» در مقاطع مشخصی می‌تواند نتایج تحقیقات محققان و تحلیلگران بورسی را که بر اساس این آمارها انجام شده را در سایت منتشر کند. این موضوع می‌تواند در قالب‌های دیگر از جمله برگزاری سمینارهای مختلف نیز انجام پذیرد تا بازتاب بازار و اقتصاد به این آمارها به خوبی نشان داده شود. بیدگلی در پایان اظهاراتش «دنیای‌بورس» را مرجع مناسبی هم برای تحلیلگران و هم سهامداران می‌داند که می‌تواند بر توسعه بازار اثرگذار باشد.


توضیح:

افرادی که قصد دارند از خدمات این سایت بهره مند شوند، می توانند با مراجعه به آدرس www.donyayebourse.com و با پرداخت هزینه مناسب در «دنیای بورس» ثبت نام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید