Iranian Agriculture News Agency

۱۲ میلیارد تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گیاهان دارویی


مهر: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از ژل موضعی «دنتی کید» که محصول یک شرکت دانش‌بنیان برای مُسکن صددرصد گیاهی رویش دندان نوزادان است، گفت: ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۲‌ میلیارد تومان از سوی صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند.
بهزاد سلطانی در این مراسم با بیان اینکه ایران سابقه زیادی در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دارد، عنوان کرد: اما درحال‌حاضر هنوز هند و چین بازار دنیا را در دست دارند؛ ما باید بتوانیم در حوزه صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی گام برداریم. وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی فعال هستند، گفت: تاکنون این ۱۲ شرکت ۱۲‌ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده‌اند؛ این مبلغ بالایی نیست. از این تعداد شرکت دانش‌بنیان تنها پنج شرکت بزرگ هستند که ۹۰ درصد بازار کشور را در حوزه گیاهان دارویی در دست دارند.
لاله حجازی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید‌کننده داروهای گیاهی، اظهار کرد: برای جلوگیری از خروج ارز و کاهش ورود مواد اولیه مؤثره به کشور، فرمولاسیون گیاهان دارویی را تهیه کردیم که دو شرکت اقماری این شرکت نیز در این زمینه وارد شده‌اند. از سوی دیگر، یک شرکت در تاجیکستان راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم به‌راحتی در حوزه صادرات گام برداریم. این شرکت دانش‌بنیان گواهینامه GMP از کانادا دریافت کرده است. دنتی‌کید، محصول دانش‌بنیان از یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه داروهای گیاهی است که به تولید رسید و روز گذشته با حضور مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رونمایی شد. ژل موضعی دنتی‌کید تنها داروی گیاهی تولید داخل در ایران است که با طعمی ملایم و پذیرفتنی برای نوزادان و کودکان می‌توان آن را استفاده کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید