Iranian Agriculture News Agency

اقدامات اندونزی در خوداتکایی تولید محصولات غذایی

استراتژی موفق کشاورزی اندونزی در سال 2016 / 200 درصد افزایش تولید برنج در اندونزی با استفاده از مکانیزاسیون/ تکنولوژی، هزینه های تولید را از 12 به 6 میلیون روپیه در هکتار کاهش داد

یکی از اهداف برنامه های دولت اندونزی در سال 2016 برای پیشبرد بخش کشاورزی، دستیابی مجدد این کشور به خودکفایی در برنج بود.

استراتژی موفق کشاورزی اندونزی در سال 2016 / 200 درصد افزایش تولید برنج در اندونزی با استفاده از مکانیزاسیون/ تکنولوژی، هزینه های تولید را از 12 به 6 میلیون روپیه در هکتار کاهش داد

یکی از اهداف برنامه های دولت اندونزی در سال 2016 برای پیشبرد بخش کشاورزی، دستیابی مجدد این کشور به خودکفایی در برنج بود .

به گزارش ایانا از وب سایت tempo.co ، از جمله برنامه ها معرفی فن آوری های کشاورزی مکانیزه، ترمیم زیرساخت های آسیب دیده کشاورزی و ایجاد مزارع جدید برنج بود که به دولت امکان می داد تا فصل کاشت را از یک فصل به دو یا حتی سه بار، در سال افزایش دهد .

با موفقیت در انجام این برنامه ها در سال 2016، دولت توانست به افزایش تولید برنج تا 79 میلیون تن، بیش از هدف خود یعنی 76 میلیون تن برنج دست یابد و بتواند توقف واردات برنج در سال 2016 را رقم بزند .

اندی عمران سلیمان " Andi Amran Sulaiman " وزیر کشاورزی گفت : "اندونزی نیازی به واردات برنج ندارد و حتی می تواند این محصول را به کشورهای دیگر هم صادر کند ."

تولید ملی برنج با افزایش 79 میلیون تن در سال 2016 نسبت به 74 میلیون تن در سال 2015 و 70 میلیون تن در سال 2014 روی داد .

به منظور حفظ و پیشبرد بخش کشاورزی، وزارت کشاورزی به ترویج استفاده از فن آوری های کشاورزی ادامه خواهد داد. کشاورزان اندونزی در حال حاضر باید دراستفاده از فن آوری و استفاده از بذرهای هیبریدی " hybrid seeds " توانا شوند. بنابراین، انتظار می رود که فصل برداشت به دو تا سه بار در سال تغییر کند .

علاوه بر این، ترویج استفاده از فن آوری توسط وزارت کشاورزی به منظور بهبود رفاه کشاورزان ادامه خواهد داشت. وزیر کشاورزی گفت: "از طریق استفاده تکنولوژی، از جمله مکانیزاسیون کشاورزی، انتظار می رود تولید برنج 200 درصد افزایش یابد ."

به گفته وزیر، وزارت به تلاش های خود برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق مکانیزاسیون، همچون ارائه ابزار و ماشین آلات برای کشاورزان ادامه می دهد. از طریق اقداماتی ، مانند ارائه ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان، وزارت کشاورزی امیدوار است تا تشویقی برای استفاده از مکانیزاسیون باشد، همچنین این استراتژی (سیاست) برای بهبود بیشتر بهره وری کشاورزی ادامه خواهد یافت .

وزیر گفت: "استفاده از تکنولوژی کشاورزی منجر به کاهش هزینه های تولید تا50 درصد می شود. هزینه تولید یک هکتار، که معمولا 12 میلیون روپیه بوده، در حال حاضر به 6 میلیون روپیه کاهش می یابد. علاوه بر این، در یک سال یک کشاورز می تواند دو تا سه بار کشت کند ."

به منظور به دست آوردن مجدد این کشور به سطح بالای پیشین خود در تولید مواد غذایی، دولت همچنین مقررات مختلف در بخش بازرسی و نگهداری مواد غذایی انجام می دهد و به تعمیر زیر ساخت های آسیب دیده برنج، که سه میلیون هکتار است اقدام می کند .

جوکو ویدودو " Joko Widodo " رئیس جمهوری، از وزیر خواسته تا این بازسازی ها را در مدت سه سال به پایان برساند، اما وزیر کشاورزی وعده داده که در تلاش است تا این اقدامات در طی یک سال انجام شود .

دولت همچنین به بهبود توزیع کود اقدام کرده و با کسانی که به توزیع کود های جعلی و یا مخلوط، مبادرت می کنند و باعث آسیب رساندن به کشاورزان می شوند برخورد کند .

خودکفایی در مواد غذایی با تلاش در توسعه کشاورزی مدرن ، همراه با تنظیم مقررات جدید و بهبود زیرساخت ها به دست می آید. مقامات برای افزایش تولید و کنترل صادرات و واردات سخت کار کرده اند. کشاورزی ارگانیک از مواردی است که می تواند باعث شود تا قیمت این محصولات تا ده برابر افزایش یابد و بهبود رفاه کشاورزان را به دنبال داشته باشد .

از جمله اقدامات دولت می توان به توزیع حدود 160هزارابزار و ماشین آلات کشاورزی در اندونزی اشاره کرد. همچنین، در سال 2016 اندونزی 200 هزارهکتار از مزارع جدید برنج را ایجاد کرده است .

با افزایش سطح زیرکشت مزارع برنج در حال حاضر مزارع برنج در اندونزی 9 میلیون هکتار را پوشش می دهد .

رئیس مجلس مشورتی مردم اندونزی زولکیفلی حسن " Zulkifli Hasan " تلاش های وزیر کشاورزی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق اقدامات مختلف، از جمله مکانیزاسیون را ستود .

وی گفت: "ما می دانیم، در این زمان، افزایش زمین های کشاورزی بسیار دشوار بود. اما با توجه به رشد جمعیت باید تولید مواد غذایی هم افزایش یابد. بنابراین، من عملکرد وزیر کشاورزی و تلاش های وی را برای افزایش تولید ، به ویژه از طریق مکانیزاسیون فن آوری می ستایم . "

سخنران مجلس نیز قدردانی خود را از وزیر کشاورزی اندی عمران سلیمان، که در طول دو سال گذشته، در این زمینه تلاش کرده اعلام کرد. وی گفت: "اقدامات مهمی در حوزه تولید محصولات کشاورزی برداشته شده و این کشور مجبور به واردات برنج نخواهد بود ."

سخنران مجلس افزود: "به خاطر عملکرد وزیر کشاورزی، که توانایی خود را برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ثابت کرده است و در سال جاری شاهد این هستیم که دولت پس از 32 سال مجبور به واردات برنج نیست . "

به گفته زولکیفلی، فراهم کردن ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان، سیاست بسیار موثر با توجه به شرایط فعلی است .

زولکیفلی یادآور شد: "استفاده از مکانیزاسیون واقعا مورد نیاز است و نمی توان از آن اجتناب کرد. این در حالی است که بدون این تجهیزات کشاورزان مجبور بودند برای فعالیت های کشاورزی در تاریکی هوا بیرون بروند و خیلی دیر به خانه بر می گشتند، حال با استفاده از ابزار های جدید، مانند تراکتور دستی، کشاورزان می تواند کشت یک هکتار از زمین را در سه ساعت، انجام دهند در حالی که بدون این ابزار این کار 11روز طول می کشید ."

ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید