Iranian Agriculture News Agency

فاکتورهای صادرات گل در کشور وجود ندارد



رییس هیئت مدیره شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود با بیان اینکه صادرات گل به چند فاکتور خاص نیازمند است، گفت: این فاکتورها شامل کیفیت عالی، حمل سریع و تولید انبوه است و متأسفانه این سه عامل در کشور وجود ندارد.

مصطفی آدینه امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت افتتاح فاز دوم بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تمام امور این مجموعه با هماهنگی مشاور انجام می‌شود و کارشناس باغبانی و کارشناس آب نیز در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.


به گزارش ایسنا ، وی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت چند پارامتر باید درنظر گرفته شود، افزود: هزینه تمام شده، کیفیت گل، معیارهای استاندارد گل (خاک و بستر سالم)، گل عامل بیماری زا و آفت زا نباشد از جمله پارامترهایی هستند که قیمت گل را تعیین می‌کنند.


رییس هیئت مدیره شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود گفت: صادرات گل نیز به چند فاکتور خاص نیازمند است که این فاکتورها شامل کیفیت عالی، حمل سریع و تولید انبوه است و متأسفانه این سه عامل در کشور وجود ندارد.


آدینه با بیان اینکه یکی از مشکلات این مجموعه معرفی نشدن آن در سطح استان است، اضافه کرد: در این راستا برنامه ریزی تبلیغاتی صورت گرفته است و بازدیدهایی برای مدارس در نظر داریم.


وی با اشاره به اینکه تنوع گل در این مکان بسیار بالاست، ادامه داد: برای نمونه در زمینه گل کاکتوس بیش از پنج هزار گونه وجود دارد. همچنین 100 نوع گل و گیاه فصلی و بیش از 200 نوع گیاه آپارتمانی وجود دارد.


رییس هیئت مدیره شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود با اشاره به اینکه به صورت کلی بیش از یک هزار نوع گل در این مکان وجود دارد، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر بر روی جشنواره شب بو نظارت دارد و خوشبختانه این جشنواره همواره با استقبال مردم روبرو می‌شود.


آدینه با بیان اینکه بیش از یک هزار نوع گل در شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود وجود دارد، خاطرنشان کرد: فاز دوم این مجموعه با حضور استاندار از 15 تا 30 دی ماه افتتاح خواهد شد.


به گزارش ایسنا؛ در سطح کشور بیش از یک هزار هکتار گل‌های زینتی و آپارتمانی وجود دارد که سهم استان اصفهان بیش از 20 درصد است. همچنین عمده‌ترین شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان و اصفهان در زمینه گل فعال هستند و در کشور جزء سرآمدها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید