Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

صادرات 2 هزار تن خرمای مرغوب نیک شهر به پنج کشور جهان برای نخستین بار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد دو سردخانه فعال و دو سردخانه غیر فعال خرما درشهرستان نیکشهر وجود دارد و در حال حاضر مجوز ساخت سه سردخانه دیگر صادر شده و ساخت 16 سردخانه نیز در برنامه قرار دارد.

صادرات 2 هزار تن خرمای مرغوب نیک شهر به پنج کشور جهان برای نخستین بار

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نخستین بار صادرات دو هزار تن خرمای مرغوب این شهرستان به پنج کشور روسیه، هند، امارات، مالزی و ترکیه در حال انجام است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، حبیب رئیسی سطح نخلستان های نیکشهر را سه هزار و 900 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: سه هزار و 800 هکتار از این سطح بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: سالانه حدود 20 هزار تن خرما در این شهرستان تولید می شود که 10 هزار تن آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی نیک شهر تصریح کرد: امسال برای نخستین بار دو نفر از تولید کنندگان خرمای نیکشهر با راه اندازی خط بسته بندی خرما با برند منطقه متناسب با استانداردهای بین المللی اقدام به صادرات این محصول ارزشمند و مرغوب شهرستان به پنج کشور دنیا کردند که تاکنون بخشی از صادرات انجام شده است.
رئیسی با بیان اینکه قبل از راه اندازی این خط بسته بندی، خرمای شهرستان و سیستان و بلوچستان به استان های دیگر صادر و با نام و نشان آنها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه
می شد، افزود: صادرات خرمای شهرستان با برند منطقه به کشورهای مختلف ضمن معرفی استان و توانمندی های آن اشتغالزایی خوبی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به تعداد دو سردخانه فعال و دو سردخانه غیر فعال خرما درشهرستان نیکشهر گفت: هم اینک مجوز ساخت سه سردخانه دیگر صادر شده و ساخت 16 سردخانه نیز در برنامه قرار دارد.

استان سیستان و بلوچستان از لحاظ سطح زیر کشت خرما رتبه نخست کشور و از نظر تولید محصول رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این استان با تولید 70 رقم خرما از مهم ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان و زودرس ترین خرما در میان استان های کشور محسوب می شود. در این میان ارقام ربی، مضافتی، زاهدی، دسکی، رنگنو، هلیله، کلگی، شکری و سنگ شکن از
معروف ترین و با کیفیت ترین محصولات به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید