Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

تلاش می‌کنیم تا مردم از طبیعت صاحب درآمد شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاشت گیاهان دارویی در دو هزار هکتار توسط خود مردم، سیاستی است که در آن تلاش می‌کنیم تا مردم از طبیعت صاحب درآمد شوند و خودشان آن را حفظ کنند.

تلاش می‌کنیم تا مردم از طبیعت صاحب درآمد شوند

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پیشگیری از تخریب منابع ملی، پیوند آن با معیشت مردم و ورود و مبارزه قاطعانه در ابتدای تخریب و تصرف‌ها را از رویکردهای کاری جدید خود و همکارانش خواند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عزت‌الله بهشتی‌فر در نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی بدون درنظر گرفتن معیشت مردم امکان‌ناپذیر است .

وی افزود: تا الان در این حوزه مهم، بیشتر به دنبال معلول‌ها بودیم که فلانی درختی تخریب کرده و باید زندان برود ولی اکنون این رویه تغییر کرده و پیشگیری از تخریب منابع ملی و همچنین ورود به موقع در هنگام بروز تخلف، تصرف و ساخت و سازها در عرصه‌های ملی در دستور کار قرار گرفته است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه درختی کاشته شود، چندساله شود و بعد توسط یک سودجو تخریب شود و تازه بخواهیم علیه آن طرح شکایت کنیم، چاره‌ساز نیست، بلکه باید در همان ابتدای غرس غیر قانونی نهال یا تخریب و تصرف و یا ساخت و ساز در زمین‌های ملی، برخورد و اقدام به قلع و قمع کنیم .

بهشتی گفت: در همین راستا، کاشت گیاهان دارویی در دو هزار هکتار توسط خود مردم، سیاستی است که در آن تلاش می‌کنیم تا مردم از طبیعت صاحب درآمد شوند و خودشان آن را حفظ کنند .

وی از عقد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت برای کاشت چهار هزار هکتار گیاه دارویی در اراضی ملی منطقه محروم دیشموک خبر داد و گفت: این کارها علاوه بر حفظ منابع طبیعی، به محرومیت‌زدایی هم کمک می‌کنند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اهمیت بیشتر به رسانه و کارهای فرهنگ‌سازی را از دیگر تغییرات رویکردی در این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد: دوره برخوردهای قهری گذشته است و همه باید بدانیم که یک اداره‌ کل به تنهایی قادر به حفظ عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان نیست .

بهشتی ادامه داد: این اداره‌ کل از هر شیوه‌ای که به افزایش جذب مردم و مشارکت آن‌ها در حفاظت از منابع طبیعی منجر شود، استقبال می‌کند .

وی همچنین از تبدیل محوطه‌ و حریم امامزاده‌ها به پارک جنگلی و غرس نهال‌های بومی همچون "کٌنار" خبر داد .

وی با تشریح روزشمار هفته منابع طبیعی در اسفندماه، بر برگزاری باشکوه این هفته تأکید کرد .

این نشست به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس ستاد هفته منابع طبیعی و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید