Iranian Agriculture News Agency

دکتر محمدرضا بهشتی در گفت‌وگو با ایانا درباره نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پیرامون مهم‌ترین مسائل ایران

دغدغه هاشمی رفاه مردم ایران بود/ در یاد تاریخ ملت ایران خواهد ماند

دکتر محمدرضا حسینی بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید دکتر بهشتی در پیامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خبرگزاری ایانا گفت: "خدا رحمت کند این مرد شریف و بزرگوار را. بدون شک مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی از افرادی هستند که در یاد تاریخ ملت ایران خواهد ماند.

دغدغه هاشمی رفاه مردم ایران بود/ در یاد تاریخ ملت ایران خواهد ماند


دکتر محمدرضا حسینی بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید دکتر بهشتی در پیامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خبرگزاری ایانا گفت: "خدا رحمت کند این مرد شریف و بزرگوار را. بدون شک مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی از افرادی هستند که در یاد تاریخ ملت ایران خواهد ماند. ایشان بدون تردید یکی از بزرگان و حتی بعد از امام راحل یکی از پایه های اصلی و اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بود. انقلاب را نمی توان بدون مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی تصور نمود. ایشان از سال های قبل از انقلاب، فعالیت می کردند، در کنار امام بودند. هر کاری می کردند تا ایده ها و افکار امام به نتیجه برسند. زندان افتادند. شکنجه های سختی را تحمل می کردند که حتا تصور آن از حد و اندازه ما خارج است. کسانی که قبل از انقلاب مبارزه می کردند به خوبی ایشان را می شناسند و میدانند که این انسان شریف و بزرگوار چه سعی ها و تلاش ها برای به سرانجام رسیدن مبارزات انجام دادند. دغدغه ایشان توسعه یافتن کشور ایران و رفاه مردم ایران بود. تا آنجا که توان داشتند، تا آن جا که امکانات اجازه می داد برای مردم و برای اعتلای نام ایران کار می کردند. خوشبختانه می توانیم نام ایشان را در کنار نام های بزرگی مثل امیرکبیر قرار دهیم."

وی در ادامه افزود: "مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی همیشه یار امام و انقلاب بودند. در مقاطع حساس که واقعاً تمامی افراد از انجام آن مسوولیت هراس داشتند، ایشان بودند که گام به جلو می گذاشتند و برای رفع آن بحران اقدام می کردند. در مجموع تأثیرات مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بسیار مثبت بوده و همیشه ایشان حال و احوال انقلاب را تازه می کردند و خونی نو در رگ های انقلاب به جریان می انداختند. تصمیمات مدیریتی ایشان بسیار دقیق و سنجیده بود. تصمیمات سیاسی ایشان پخته و به جا بود. ایشان امام راحل را به خوبی درک کرده بودند و به جرات می توان گفت که سخنان ایشان همیشه ما را یاد امام (ره) می انداخت. امام از آن دسته رهبرانی بودند که صداقت برایشان مهمترین عنصر بود. ایشان صداقت آقای هاشمی رفسنجانی را پسندیده بودند، می دیدند که چه صادقانه و عاشقانه برای انقلاب مبارزه می کنند و پس از پیروزی انقلاب چه صادقانه و عاشقانه برای پایداری و ثبات انقلاب زحمت می‌کشند."

دکتر بهشتی درباره مسئولیت های مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: "درایت و مدیریت ایشان در پست ریاست مجلس در دوره جنگ و همراهی مجلسی که به ریاست ایشان بود با دولت وقت باعث شد که جنگ به خوبی اداره شود. اعتمادی که امام به ایشان داشتند بسیار زیاد بود و در مقطع حساس جنگ ایشان جانشین فرمانده کل قوا و فرمانده اصلی جنگ بودند. بعد از جنگ هم دوره حساسی بود. کشور از جنگ خسته شده بود، امکانات مالی و مادی کم بود، و ناملایمتی های بین المللی هم فشارهای مضاعفی به کشور وارد می کرد، اما مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی آن هشت سال در پست ریاست جمهوری، مملکت را به خوبی اداره کردند و توانستند از عهده کار برآیند و کشور را که در تلاطم و گردباد پس از جنگ گرفتار شده بود، سلامت به ساحل آرامش برسانند. هروقت لازم بود ایشان بودند و رهنمودهایشان کارساز و آینده نگر بود. در پایان باز هم رحلت این بزرگ مرد ایران زمین را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنم و إن‌شاالله روح ایشان شامل رحمت اللهی شود."/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید