Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با ایانا ادعا کرد:

بازشدن دوباره پای میوه‌های قاچاق به کشور/ بندر دبی، کانال انتقال میوه‌های قاچاق به ایران

مدتی خبری از میوه‌های قاچاق در بازار نبود، اما غفلت برخی مسئولان مربوطه دوباره پای میوه‌های قاچاق را به بازار باز کرد.

بازشدن دوباره پای میوه‌های قاچاق به کشور/ بندر دبی، کانال انتقال میوه‌های قاچاق به ایران


مدتی خبری از میوه‌های قاچاق در بازار نبود، اما غفلت برخی مسئولان مربوطه دوباره پای میوه‌های قاچاق را به بازار باز کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، با تأکید بر لزوم برخورد قانونی با عرضه میوه‌های قاچاق، گفت: برای جلوگیری از افزایش عرضه این میوه‌ها باید دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

حسین مهاجران توزیع میوه‌های را در خارج میدان میوه و تره‌بار عنوان کرد و افزود: عرضه‌کنندگان این میوه‌ها مشتریان خود را در حاشیه میادین پیدا می‌کنند و از این طریق به مغازه‌های شهر توزیع می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر شبرنگ آفریقایی، انبه کنیا، شاه بلوط ترکیه و گلابی آمریکایی میوه‌های قاچاقی هستند که در بازار عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره چگونگی قاچاق گلابی آمریکایی به کشور بیان کرد: گلابی آمریکایی همانند میوه‌های قاچاق دیگر ابتدا به بنادر دبی منتقل و از آنجا به کشورهای دیگر از جمله ایران ارسال می‌شود.

مهاجران ادامه داد: با وجود اینکه گفته می‌شود این محصولات به شکل قاچاق و از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور می‌شود، اما مشخص نیست چگونه و توسط چه کسانی در این حجم به کشور ورود و به پایتخت می‌رسند.

وی در پاسخ به این پرسش که تأثیر حضور این میوه‌ها بر قیمت میوه‌های مشابه داخلی چه بوده است، تأکید کرد: در حال حاضر تأثیری روی قیمت سایر میوه‌ها نداشته‌اند، اما در صورت ادامه و افزایش حجم آن شاهد تأثیر منفی حضور آنها بر بازار میوه‌های داخلی خواهیم بود ضمن اینکه این میوه‌ها خطر ورود آفات جدید و صدمه با باغ‌های میوه کشور را به همراه خود دارند.

به گفته مهاجران، در حال حاضر میوه شبرنگ آفریقا هر کیلوگرم 300 هزار ریال، گلابی آمریکایی 250 هزار ریال، شاه‌بلوط ترکیه 150 هزار ریال در حاشیه میادین میوه و تربار عرضه و به فروش می‌رسد.

گفتنی است، پیش از این گزارش های رسمی حاکی از توقف و کنترل ورود میوه‌های قاچاق به کشور با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود./

G-951020-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید