Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد:

بهره برداری از پروژه پردیس آموزش کشاورزی مغان با اعتبار 490 میلیون تومان

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: حدود 13 هزار هکتار مزارع تولید بذر محصولات مختلف کشاورزی و حدود هشت هکتار نهالستان توسط کارشناسان بخش تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر مورد بازدید قرار گرفته است که این امر به گواهی و تأیید کیفیت حدود 33 هزار تن بذر و بیش از 400 هزار اصله نهال منجر شده است.

بهره برداری از پروژه پردیس آموزش کشاورزی مغان با اعتبار 490 میلیون تومان

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از بهره برداری پروژه پردیس آموزش کشاورزی مغان با اعتبار 490 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، حسین کربلایی خیاوی در مراسم آغاز نخستین دوره آموزشی کشوری کارشناسان جدیدالاستخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با اعلام این مطلب افزود: تنوع اقلیمی، وجود شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس، وجود دشت های حاصلخیز اردبیل، مشگین شهر و مغان، وجود 120 هزار بهره بردار کشاورزی، وجود بیش از چهار میلیون واحد دامی، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان، نقش 30 درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان، نقش 40 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان، تولید 100 درصد چغندربذری و سورگوم بذری و تولید 90 - 80 درصد ذرت بذری کشور از قابلیت های بخش کشاورزی استان اردبیل است .

وی در راستای کنترل، نظارت و گواهی بذر و نهال محصولات مختلف زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال 1395 بیان داشت: حدود 13 هزار هکتار مزارع تولید بذر محصولات مختلف کشاورزی و حدود هشت هکتار نهالستان توسط کارشناسان بخش تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر مورد بازدید قرار گرفته است که این امر به گواهی و تأیید کیفیت حدود 33 هزار تن بذر و بیش از 400 هزار اصله نهال منجر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: برای تجهیز و تکمیل پروژه پردیس آموزش کشاورزی مغان مبلغ 490 میلیون تومان هزینه شده است که این پروژه در یک بازه زمانی کوتاه و با کیفیت بالا توسط همکاران سخت کوش مرکز با پیشرفت فیزیکی 100 درصد انجام و به اتمام رسیده است.

کربلایی خیاوی با اشاره به برنامه افزایش اثربخشی در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: افزایش درآمد کشاورزان، بهبود امنیت غذایی و پایداری نظام تولید از برنامه های محوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بوده و استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها، بخش خصوصی و ظرفیت های بین المللی برای افزایش اثربخشی در بخش کشاورزی بسیار مهم و اساسی است .

در مراسم آغاز نخستین دوره آموزشی کشوری کارشناسان جدیدالاستخدام مدیر کل مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل آموزشی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و ترویج و معاون آموزشی مرکز علمی، کاربردی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و دیگر مدیران و مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید