Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان اعلام کرد:

تولید۴۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان در ۹ ماهه امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی بهینه سازی و کیفیت تولید در واحد گوشتی است و این امر می‌تواند ما را به نقطه‌ای برساند که هم تولید کننده در بحث هزینه تولید کمتر آسیب‌پذیر باشد و هم‌ اینکه مصرف‌کننده به گوشتی کیفی دست یابد.

تولید۴۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان در ۹ ماهه امسال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان گفت: ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در ۹ ماهه امسال در این استان تولید شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر به فعالیت 250 واحد مرغداری صنعتی گوشت در سطح استان اشاره کرد و اظهارداشت: محصول این واحدهای تولیدی در یک‌ دوره به طور متوسط 5.2 میلیون قطع جوجه‌ریزی و حدود پنج هزار تن تولید گوشت مرغ است .

وی افزود: در 9 ماهه امسال حدود 40 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، در حالی مصرف استان تقریباً در این مدت 32 هزار تن بوده که حدود هشت هزار تن مازاد تولید به استان‌های همجوار صادر شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تولید گوشت مرغ از نظر کاهش سن و وزن کشتار را بهینه سازی تولید و کیفیت تولید در واحدگوشتی دانست و عنوان کرد: این امر می‌تواند ما را به نقطه‌ای برساند که هم تولید کننده در بحث هزینه تولید کمتر آسیب‌پذیر باشد و هم‌ اینکه مصرف‌کننده به گوشتی کیفی دست یابد .

وی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل یکی از مهم ترین اقدامات بخش بهینه‌سازی تولید و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی است که خوشبختانه موفقیت‌های خوبی به دست آمده است .

بازدار گفت: برنامه داریم تا واحدهایی ایجاد کنیم که هم تأمین کننده جوجه یک روزه و هم تأمین کننده مرغ گوشتی صنعتی باشد که برای انجام این کار بخش خصوصی ورود کرده و 15 میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره‌‌های تولید مرغ گوشتی به بخش خصوصی پرداخت شده و اکنون در دست ساخت‌ هستند. با ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولیدی این واحدها بحث نوسانات و ناپایدار قیمت در بازار کنترل می‌شود .

وی با اشاره به مکانیزه کردن واحدهای مرغداری در لرستان تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه مکانیزه کردن واحدهای مرغداری دراستان موفقیت‌هایی به دست آمده اشت و توانستیم برای 87 واحد مرغداری که عمدتاً نیمه تکمیل بودند، بالغ بر 17 میلیارد تومان سرمایه در گردش به منظور تکمیل اختصاص دهیم و از محل منابع طرح بهینه آب نیز تجهیز و تأمین منابع مالی انجام شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید