Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خبر داد:

114 هزار تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد/ کمک 2700 میلیارد ریالی دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: تاکنون 15 هزار تن پرتقال درجه سه بعد از خرید توسط کارخانجات تبدیل به کنسانتره و آب میوه شد، 6 هزار و 162 تن پرتقال درجه دو با قیمت هفت هزار و 200 ریال و 300 تن پرتقال درجه یک با قیمت هشت هزار و 340 ریال برای عرضه مستقیم در بازار مصرف به صورت تازه‎خوری از باغداران خریداری شد.

114 هزار تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد/ کمک 2700 میلیارد ریالی دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: 114 هزار و 748 تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: استان مازندران با تولید بیش از 2.7 میلیون تن انواع مرکبات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده به ‌طوری که تولید مرکبات یکی از شاخص های مهم تولید ثروت، توسعه مبادلات تجاری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌هایی که پس از خسارات وارده به بخش کشاورزی استان بر اثر بارش برف و سرما در آذر ماه امسال اتفاق افتاد، دولت مبلغ دو هزار و 700 میلیارد ریال کمک مالی به کشاورزان استان با ابلاغ مصوبه هیأت دولت محقق کرد که مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبارات با پرداخت تسهیلات بانکی با سود 10درصد به کشاورزان خسارت دیده و 200 میلیارد ریال به منظور حمایت و خرید توافقی کیوی و 200 میلیارد ریال برای تامین منابع مالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پرداخت غرامت به باغداران تحت پوشش بیمه اختصاص یافت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: 300 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای کمک به باغداران و کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافته و هم زمان برنامه هـای اجـرایی و حمایتی خـرید تضمینی محصـولات کشاورزی مرکبـات درجه یک، دو و سه با همکاری تشکل های تولیدی و سازمان مرکزی تعاون روستایی در حال انجام است .

حیدرپور خاطرنشان کرد: 16 مرکز خرید مرکبات در سطـح استان اقدام به خـرید می‌کنند که تاکنون 15 هزار تن پرتقال درجه سه بعد از خرید توسط کارخانجات تبدیل به کنسانتره و آب میوه شد .

وی بیان کرد: 6 هزار و 162 تن پرتقال درجه دو با قیمت هفت هزار و 200 ریال و 300 تن پرتقال درجه یک با قیمت هشت هزار و 340 ریال برای عرضه مستقیم در بازار مصرف به صورت تازه خوری از باغداران خریداری شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه 114 هزار و 748 تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه توزیع خارج شده است، گفت: 11 هزار و 540 تن کیوی آسیب دیـده از برف و سرما در غرب استان توسط چهار مرکز خریداری شد و به صنایع تبدیلی استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی و سمنان و تبدیل آن به آب میوه، پوره و کنسانتره انجام شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید