Iranian Agriculture News Agency

در 9 ماهه امسال صورت گرفت:

صادرات 660 هزار تن محصولات کشاورزی از کرمانشاه / صادرات 170 میلیارد تومان دام زنده

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای صادرات لبنیات و محصولات خشکباری مانند کشمش مشوق پرداخت خواهد شد، هنوز تأمین اعتبار صورت نگرفته و در صورتی که اعتبار اختصاص یابد، به صادرکنندگان لبنیات پرداخت خواهد شد.

صادرات 660 هزار تن محصولات کشاورزی از کرمانشاه / صادرات 170 میلیارد تومان دام زنده

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 660 هزار و 475 تن محصولات کشاورزی از این استان صادر شده که حدود 660 میلیارد تومان برآورد شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بهمنی پور با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان شامل 60 قلم کالای اساسی بوده افزود: این محصولات از مرزهای خسروی، پرویزخان، سومار، شیخ صله و... صورت گرفته که به اقلیم کردستان و کشور عراق صادر شده است .

وی محصولات کشاورزی صادر شده استان را شامل سبزی و سیفی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، کاهو، کلم و هسته دارانی همچون هلو، شلیل، زردآلو، گوجه سبز و... و میوه‌هایی همچون سیب درختی، گلابی، زالزالک، انار و توت، پسته، بادام و... برشمرد .

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دیگر محصولات کشاورزی صادر شده استان را شامل مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و... بیان کرد .

بهمنی پور با اشاره به حمایت از صادرکنندگان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت تصریح کرد: سود این تسهیلات برای صادرکنندگان استان 11 درصد است .

وی با اشاره به مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده اضافه کرد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ازای صادرات یک کیلو و 500 گرم سیب درختی می‌توانند یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصدی وارد کنند در صورتی که تعرفه اصلی واردات موز 26 درصد است .

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همچنین صادرکنندگان سیب زمینی به ازای صادرات هر کیلوگرم از این محصول 150 تومان مشوق دریافت خواهند کرد .

وی افزود: تاکنون طی دو سال حدود 15 میلیارد تومان برای صادرات سیب زمینی مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه برای صادرات لبنیات و محصولات خشکباری مانند کشمش مشوق پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز تأمین اعتبار صورت نگرفته و در صورتی که اعتبار اختصاص یابد، به صادرکنندگان لبنیات پرداخت خواهد شد .

بهمنی پور به واردات محصولات کشاورزی به استان کرمانشاه پرداخت و تصریح کرد: در 9 ماهه امسال سه هزار و 514 تن حجم واردات استان بوده که 12میلیارد و 900 میلیون تومان برآورد شده است .

وی با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی در 9 ماهه سال 94 حدود 15 هزار و 340 تن بوده، اضافه کرد: این واردات 52 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده که با مقایسه امسال و سال گذشته در می یابیم که امسال واردات ما به شدت کاهش یافته است .

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در صادرات دام زنده نیز استان کرمانشاه از ابتدای سال 95 تاکنون 227 هزار رأس دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر نموده است .

بهمنی پور گفت: صادرات دام زنده در 9 ماهه سال جاری حدود 170 میلیارد تومان برآورد گردیده است .

وی صادرات دام زنده در 9 ماهه سال گذشته را 172 هزار و 125 رأس بیان کرد که 120 میلیارد تومان برآورد شده که در سال جاری صادرات از روندی افزایشی برخوردار بوده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید