Iranian Agriculture News Agency

راه های گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و عمان بررسی شد

ایران و عمان در توسعه کارخانجات کنسرو ماهی همکاری می کنند

راه های گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و عمان در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان در مسقط پایتخت این کشور بررسی شد.

ایران و عمان در توسعه کارخانجات کنسرو ماهی همکاری می کنند


راه های گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و عمان در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان در مسقط پایتخت این کشور بررسی شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان شیلات، در این دیدار رسمی، دو طرف بر توسعه روابط دو جانبه شیلاتی تاکید کردند.
حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این دیدار، گزارشی از میزان صید و صیادی ایران در آب‌های شمال، جنوب و دریای عمان و اقیانوس هند و همچنین رشد آبزی‌پروری ماهی، میگو و ماهیان خاویاری به ویژه با شیوه پرورش ماهی در قفس ارائه کرد.
وی با اشاره به توسعه صنایع شیلاتی در زمینه فرآوری و افزایش تولید در کارخانه‌های کنسرو ماهی، گفت: صادرات آبزیان در سال گذشته به میزان 80 هزار تن افزایش یافت و در این خصوص ایران آمادگی همکاری با بخش‌های خصوصی عمان را دارد.
صالحی همچنین آمادگی ایران را برای همکاری در زمینه تحقیقات با کشور عمان در زمینه ماهی میکتوفیده و ارزیابی ذخایر میان دو کشور اعلام کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران از تمایل شناورهای صیادی ایران برای حضور در بندر صلاله و همچنین آمادگی بنادر صیادی چابهار، جاسک و بندرعباس برای همکاری با تجار عمانی در زمینه تجارت آبزیان و حضور سرمایه‌گذاران عمانی در این مکان‌ها برای پرورش آبزیان و تجارت و عمل‌آوری آبزیان خبر داد.
در ادامه هیات شیلاتی ایران از تعدادی از بنادر صیادی عمان بازدید کرد.
در این بازدید، سلیم درویش الحسنی مدیر بندر صیادی، گزارشی از توسعه بندر صیادی سیب و چگونگی تخلیه و حمل سریع ماهی به صورت تازه از این بندر را ارائه کرد.
وی از همکاری مطلوب این مرکز با موسسه تحقیقات شیلات کشورمان خبر داد و آمادگی خود را به ویژه در زمینه ارزیابی ذخایر، تحقیقات و پروژه مشترک در زمینه آبزیان و همکاری برای گشت دریایی تحقیقاتی اعلام کرد.
صالحی و هیات همراه در این سفر، از سالن فروش و حراج ماهی و چگونگی تخلیه ماهی تازه، وزن‌کشی، قرار گرفتن در سبدها و پودر یخ، شماره‌گذاری سبدها و وزن آن و تعداد سبدها برای حضور در حراج که به صورت تمام اتوماتیک و پیشرفته انجام می‌گرفت بازدید کردند.
همچنین از شرکت ماهیگیری عمان بزرگ ترین شرکت خصوصی - دولتی عمان با شناورهای صیادی، سالن عمل‌آوری، وسایل حمل و نقل آبزیان و سردخانه که عمده فعالیت آن تجارت آبزیان با بازار ماهی بین‌المللی و بازار ماهی داخلی است و برای توسعه طرح‌های جدید برای تجارت و ساخت تاسیسات عمل‌آوری آبزیان را داراست، بازدید شد.
این شرکت آمادگی خود را برای همکاری مشترک با شرکت‌های ایرانی اعلام کرد که در این خصوص صالحی آمادگی و حمایت شیلات ایران برای این همکاری مشترک با شرکت‌های عمانی به ویژه شرکت ماهیگیری عمان را اعلام و از مدیرعامل آن برای سفر به کشورمان و همکاری با شرکت های حقوقی ایران دعوت کرد./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید