Iranian Agriculture News Agency

گزارشی از تحولات کشاورزی مبتنی بر گمانه‌زنی‌های درست و نادرست

کشاورزی دقیق به حدس و گمان در کشاورزی پایان می‌دهد/ اطلاعات کشاورزی محور دقیق تعیین می‌کند چه عملی را باید انجام داد

کشاورزان با استفاده از کشاورزی دقیق برپایه اینترنت اشیا، می‌تواند تصمیم‌گیری بهتر و داده‌محور را برای آنالیز خاک و بهره‌وری محصول انجام دهند.

کشاورزی دقیق به حدس و گمان در کشاورزی پایان می‌دهد/ اطلاعات کشاورزی محور دقیق تعیین می‌کند چه عملی را باید انجام داد


کشاورزان با استفاده از کشاورزی دقیق برپایه اینترنت اشیا، می‌تواند تصمیم‌گیری بهتر و داده‌محور را برای آنالیز خاک و بهره‌وری محصول انجام دهند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت networkworld ، استیون والنساین " Steven Valenscin "، در مزرعه خانواده‌اش در ایالت واشنگتن بزرگ شده است. پس از خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده، او نخستین آزمایشگاه خصوصی خاک کارولینای شمالی را با نام " Growers " راه‌اندازی کرد. استیون در نظر دارد تا تصمیم‌گیری پیچیده زراعت را به راهکاری آسان‌تر تبدیل کند.

استیون گفت: "من یک کشاورز نسل دوم هستم و کشاورزی در وجود من است، کار داوطلبانه من با کشاورزان نیکاراگوئه از طریق مؤسسه گرسنگی جهان دانشگاه آبرن به من نشان داد که چگونه فعالیت‌های کشاورزی بهتر می‌تواند گرسنگی را کاهش دهد. من کشاورزانی را دیدم که برای حفظ خانواده خود چگونه با افزایش قیمت‌ها و مسائل کشاورزی دست به گریبان هستند؛ بنابراین پس از خروج از نیروی دریایی امریکا، تصمیم گرفتم برای بهبود کار کشاورزان کاری انجام دهم."


اطلاعات کشاورزی‌محور چیست؟

کشاورزی شامل بسیاری از عدم قطعیت هاست. از جمله این که چه بذرهایی با کدام شرایط خاک و آب و هوا مناسب هستند؟ زمان مناسب برای کاشت چه زمانی است؟ چه نوع کودی استفاده شود؟ چه میزان آبیاری مورد نیاز است؟ بسیاری از کشاورزان به طور سنتی این اقدامات را بر اساس تجربه خود و یا توصیه های تامین کننده های کشاورزی انجام می دهند. اما این در حالی است که اطلاعات کشاورزی محور به گونه ای دقیق تعیین می کند چه عملی را باید انجام داد.



داده‌های جمع‌آوری‌شده برای آماده‌سازی یک نسخه کشاورزی

با استفاده از سنسور در پشت تراکتور در حال حرکت، می توان داده های خاک مانند بافت، ماده آلی، شیب، منحنی و هدایت الکتریکی (1) را جمع آوری کرد.داده های سنسور برای توسعه یک مدل سه بعدی از مزرعه به همراه شرایط خاک، عمق و خطوط توپوگرافی استفاده می شود. این اطلاعات با یک پایگاه داده که شامل داده های خاک، کاشت، و برداشت است، ارتباط دارد. همچنین این سیستم " Growers "، در حوزه نرخ متغیر بذر، نیتروژن/ کود و برنامه‌های آبیاری توسعه داده می‌شود.


چگونگی پیاده‌سازی روند

1- ارزیابی مزرعه

گام نخست: شناسایی عملیات یک مزرعه، عملکرد بالقوه، و اهداف سودآوری است. این ارزیابی جامع به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات زیر به‌دست می‌آید:

- تشخیص حاصلخیزی خاک (نمونه‌برداری، نقشه‌برداری، تجزیه و تحلیل)

- جمع‌آوری داده‌های مزرعه (عملکرد، آنچه کاشته شده و آنچه استفاده شده)

- بررسی عملیات و اهداف

- قابلیت تجهیزات

- استفاده از آب


2- توسعه

این مورد مستقل از فروشنده است که در آن به منبع و اِعمال کود، بذر و مواد شیمیایی اشاره دارد و ارتباط میان ویژگی‌های یک مزرعه با میزان بازده و سودآوری را شامل می‌شود که از آن جمله است:

- بهینه‌سازی بذر

- بهینه‌سازی کود

- بهینه‌سازی مواد شیمی


3- اصلاحات

دستورالعمل اینکه چه، کجا و چه زمانی از تجهیزات استفاده شود. همچون مانیتورینگ سلامت محصولات با هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری‌های دیگر. از موارد زیر برای اصلاح بیشتر عملیات مزرعه استفاده می‌شود ازجمله:

- کود

- کاشت

- تجزیه و تحلیل سود

- برنامه‌ریزی زراعت و اصلاح نباتات


افزایش بازده کشاورزی

کشاورزان باید به گونه ای بهینه از کود، بذر، و مواد شیمیایی استفاده کنند. این در حالی است که در این سیستم و در این راستا توسط نقشه برداری و تجزیه و تحلیل سطح بافت خاک و باروری مزرعه انجام گرفته است.

این دستورالعمل‌ها برای هر مزرعه می تواند صادر شود. به طوری که نقاط خاصی که بارورتر هستند نیاز به تنها نیمی از کود دارند. پخش کود با نرخ متغیر به طور خودکار در فرآیند کود دهی نقش بسیار دقیق ایفا می کند. وسایل کاشت با نرخ متغیر با توجه به پتانسیل رشد خاک، بذرها را می کارد و می تواند در بهبود خاک و سلامت و بازدهی محصولات تأثیرگذار باشد./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- نماینده میزان املاح هادی موجود در محلول خاک به‌شمار می‌رود که یکی از اصلی‌ترین آنها نمک (کلرید سدیم) است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید