Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه باغات در شهرستان مرند

مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید با اتکاء به روش‌های صحیح و اصولی مصرف بهینه کودهای شیمایی تعادل عناصر غذایی در خاک و اندام‌های گیاهی حفظ شود تا طی دستیابی به کشاورزی پایدار، بیش ترین عملکرد و کیفیت محصول را داشته باشیم.

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه باغات در شهرستان مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه باغات در این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی با اعلام این مطلب افزود: کارگاه آموزشی تغذیه باغات با حضور باغداران پیشرو و کارشناسان پهنه بندی شهرستان های مرند، جلفا، سیه رود و ورزقان با هماهنگی ترویج استان و شهرستان و واحد باغبانی مرند برگزار شد.

وی ادامه داد: افزایش محصول، بهبود کیفیّت و مقاومت در مقابل برخی از بیماری‌ها، مستلزم مصرف متعادل کودهای شیمیایی و افزایش مواد آلی است.

رحمانی گفت: به منظور افزایش سطح دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی و کارشناسان پهنه بندی کارگاه آموزشی تغذیه باغات در شهرستان مرند برگزار شد .

مشاور رئیس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: در مقطع‌ فعلی ‌با توجه به‌ خشکسالی‌های‌ پی در پی، آهکی‌ بودن ‌خاکهای ‌زراعی‌ استان و شهرستان و بی‌کربناته‌ بودن ‌آبهای‌ آبیاری‌، نظر کارشناسان براین‌ است‌ که ‌دستیابی به‌ هدف ‌فوق‌ از طریق‌ مصرف‌ بهینه‌ کود و تغییر نگرش‌ در تغذیه‌ گیاهی‌امکانپذیر است.

احمد بایبوردی ادامه داد: علم ‌تغذیه ‌گیاهی‌ را می‌توان‌ ارتباط عوامل‌ تغذیه‌ای‌ مؤثر در رشد، ترکیب‌ و تولیدات‌گیاهی‌ دانست‌ که‌ در راستای‌ تغذیه‌ سالم ‌برای‌ انسان‌ و حیوان‌ با کمک‌ فرآیندهای ‌متعدد هماهنگ‌ به کار گرفته ‌می‌شوند. به عبارت‌ دیگر هدف‌ تغذیه‌ گیاهی‌ دستیابی‌ به‌ محصولات سالم ‌توأم با عملکرد بالا به‌ همراه‌ هزینه‌های‌ قابل‌ توجیه‌ اقتصادی‌ با مقادیر بالای ‌ترکیبات ‌با ارزش‌(پروتئین‌، چربی‌، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی‌) است، بدون‌ آنکه‌ هیچگونه‌ اثر مخرب‌ بر روی‌ محیط زیست‌ داشته‌ باشد.

وی از لزوم اتکاء به روش های اصولی مصرف کودهای شیمیایی گفت و تأکید کرد: باید با اتکاء به روش‌های صحیح و اصولی مصرف بهینه کودهای شیمایی تعادل عناصر غذایی در خاک و اندام‌های گیاهی حفظ شود تا طی دستیابی به کشاورزی پایدار، بیش ترین عملکرد و کیفیت محصول را داشته باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید