Iranian Agriculture News Agency

توضیح وزیر کشاورزی درباره دامداری‌های نیمه فعال



وزیر جهاد کشاورزی از سد کنگیر و یک مجتمع گاوداری در ایوان بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، «محمود حجتی» امروز در حاشیه بازدید از سد کنگیر ایوان اظهار کرد:با همت وزارت نیرو در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای احداث سد کنگیر انجام‌شده که هم‌اکنون حجم مخزن این سد ۱۶میلیون مترمکعب آب است که به‌سرعت در حال پمپاژ بوده و احداث خط لوله اصلی آن نیز در دست اجراست.

وی بابیان اینکه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی این منطقه ، یک هزار و ۸۰۰ هکتار از مناطق را سیراب می‌کند، ابراز امیدواری کرد در اوایل سال آینده با انجام عملیات پمپاژ تمام زمین‌های دیم این منطقه به آبی تبدیل شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در شهرستان ایوان تا سه ماه آینده میزان اراضی آبی این منطقه دو برابر می‌شود که این اقدام بدون شک در افزایش ثروت ملی و درآمد مردم منطقه، افزایش محصول و ایجاد ارزش‌افزوده و تکمیل زنجیره تولید نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص دامداری‌های نیمه فعال و تعطیل کشور گفت: با توجه به لایحه خروج از رکود و مصوبه آن و خط اعتباری که دولت و بانک مرکزی ایجاد کرده‌اند متقاضیان این واحدها می‌توانند در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند تا بعد از بررسی‌های لازم در صورت داشتن توجیه اقتصادی مشکلات بانکی آن‌ها حل و اعتبار سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت دوباره در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید