Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه خبر داد:

تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس یک برنامه ۱۰ساله برنامه ریزی شده، سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه از تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، محمود حجتی در حاشیه بازدید از پروژه های کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این که با اقدامات انجام شده در سه سال اخیر راندمان آبیاری به 44 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با ادامه این روند هم تولیدات بخش کشاورزی افزایش و هم استفاده از سفره های آب زیر زمینی کاهش می یابد .

وی با بیان این که یکی از اولویت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب است و در این خصوص برنامه های مناسبی در اجرای سیستم های نوین آبیاری انجام شده و این روند در حال اجراست، تصریح کرد: با اجرای سیستم های نوین آبیاری، منابع آب زیر زمینی حفظ خواهد شد و بحران آب در کشور مدیریت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است .

وی با بیان این که چهار میلیون هکتار از اراضی کشور هنوز به سیستم های نوین آبیاری مجهز نشده، یادآور شد: بر اساس یک برنامه ۱۰ساله برنامه ریزی شده، سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

حجتی در ادامه بازدید از پروژه های کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در اجرای پروژه های کشاورزی باید حلقه ها و زنجیره های تولید دیده شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و اقتصادی بودن پروژها این است که سعی شود زنجیره های تولید در کنار هم دیده شود؛ به عنوان مثال: در کنار مجتمع گاوداری، واحدهایی برای تأمین علوفه و فرآوری شیر نیز ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سفر یک روزه به استان کرمانشاه از پروژه دامداری شش هزار رأسی و طرح واحد پرورش و اصلاح نژاد اسب کرد در بخش ماهیدشت کرمانشاه بازدید کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید