Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول فدراسیون روسیه اعلام کرد:

تصویب یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان آذربایجان شرقی طی یک سال گذشته

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت گفت: متاسفانه سطح همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه کمتر از همکاری‌های سیاسی است و این همکاری‌ها قابلیت افزایش را دارد.

تصویب یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان آذربایجان شرقی طی یک سال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول فدراسیون روسیه از تصویب بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، علی نواداد در دیدار با سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت که رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز حضور داشت با اشاره به همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه، گفت: ارتقای سطح این همکاری‌ها در دستور کار سازمان استان قرار دارد.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت اقتصادی برجام خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان آذربایجان شرقی تصویب شده است.

نواداد پتانسیل‌های برجسته اقتصادی استان از قبیل صنعت قطعه‌سازی، معدن و کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و تمامی مدیران ارشد استانی همکاری مناسبی در این خصوص دارند.

وی وجود منطقه آزاد ارس را یکی از قابلیت‌های ویژه استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر روزانه 20 هزار کیلو گوجه‌فرنگی و خیار از این منطقه به کشور روسیه صادر می‌شود و این صادرات قابل افزایش است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار بر افزایش همکاری‌های اقتصادی کشورش با استان آذربایجان شرقی تأکید کرد.

کانستانتین آلکسی‌یف گفت: متاسفانه سطح همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه کمتر از همکاری‌های سیاسی است و این همکاری‌ها قابلیت افزایش را دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید