Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به ایانا اعلام کرد:

بیمه محصولات کشت بافت در دستور کار قرار گرفت

بیمه مراکز کشت بافت با توجه به اهمیت و نقش این مراکز در تولید بذر و نهال سالم و با اصالت از خواسته‌های به حق فعالان این حوزه است. چندی پیش صندوق بیمه کشاورزی در پاسخ به تقاضای فعالان این حوزه، بار مالی بالا و محدودیت‌های قانونی را مطرح و شرط اولیه این صندوق برای بیمه‌پذیری مراکز کشت بافت گیاهی را در اولویت قرار دادن موضوع از طرف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اعلام مکتوب آن به صندوق اعلام کرده بود.

بیمه محصولات کشت بافت در دستور کار قرار گرفت


بیمه مراکز کشت بافت با توجه به اهمیت و نقش این مراکز در تولید بذر و نهال سالم و با اصالت از خواسته‌های به حق فعالان این حوزه است. چندی پیش صندوق بیمه کشاورزی در پاسخ به تقاضای فعالان این حوزه، بار مالی بالا و محدو د یت‌های قانونی را مطرح و شرط اولیه این صندوق برای بیمه‌پذیری مراکز کشت بافت گیاهی را در اولویت قرار دادن موضوع از طرف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اعلام مکتوب آن به صندوق اعلام کرده بود.

اما معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا دلایل مطرح شده از سوی صندوق بیمه کشاورزی را نادرست عنوان کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی فراگیر است و برای بیمه انواع محصولات کشاورزی نیاز به قانون مصوب خاصی نیست و تمام محصولات چه در آزمایشگاه و چه در عرصه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

محمدعلی طمهاسبی با تأکید بر اینکه بیمه محصولات کشت بافت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بیمه کشاورزی در ایران از نوع بیمه حمایتی است در نتیجه حمایت از تولیدکننده و کاهش ریسک در تمام بخش‌های کشاورزی حتی در حوزه‌های جدید، از وظایف تعریف شده و مشخص صندوق بیمه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بیمه مراکز کشت بافت به نفع بیمه‌گر بوده و برای صندوق بیمه سودآورتر است؛ زیرا محیط کنترل شده و میزان احتمال آسیب کمتر از فضای باز و عرصه است.

طهماسبی اظهار داشت: با توجه به سطح دانش و تحصیلات فعالان این حوزه انتظار می‌رود انجمن خود پیگیر مطالبات اعضاء باشد و با در نظر گرفتن مزایای بیمه این موضوع را زودتر به سرانجام برساند.

حسین حدادنژاد، رئیس اداره‌کل باغبانی و منابع طبیعی صندوق بیمه کشاورزی در جلسه‌ای که در ابتدای ماه جاری با حضور نمایندگان انجمن کشت بافت گیاهی ایران و معاونت باغبانی برگزار شد، عوامل محدودکننده بیمه محصولات کشت بافت را نبود قانون مصوب و بار مالی بالا عنوان کرده بود و شرط اولیه برای بیمه‌پذیری گزینه جدید در بخش کشاورزی را در اولویت قرار دادن موضوع از طرف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اعلام مکتوب آن به صندوق بیمه عنوان کرده بود./

G-951025-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید