Iranian Agriculture News Agency

علم و فناوری راه‌حل کلیدی برای بازسازی کشاورزی ویتنام

برگزاری کارگاه‌های ترویجی برای آموزش کشاورزان در ویتنام/ علم و فناوری

علم و فناوری یکی از راه‌حل‌های کلیدی برای بازسازی کشاورزی و ساخت و ساز مناطق جدید روستایی ویتنام به‌شمار می‌روند. این سخنان را وزیر کشاورزی و توسعه روستایی، نگوین ژوان کوانگ "Nguyen Xuan Cuong"، سوم ژانویه در کارگاه آموزشی در هانوی گفت.

برگزاری کارگاه‌های ترویجی برای آموزش کشاورزان در ویتنام/ علم و فناوری


علم و فناوری یکی از راه‌حل‌های کلیدی برای بازسازی کشاورزی و ساخت و ساز مناطق جدید روستایی ویتنام به‌شمار می‌روند. این سخنان را وزیر کشاورزی و توسعه روستایی، نگوین ژوان کوانگ " Nguyen Xuan Cuong "، سوم ژانویه در کارگاه آموزشی در هانوی گفت.

به گزارش ایانا از وب‌سایت News Breaking Vietnam ، به گفته کوانگ، برای مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی، بخش کشاورزی باید از وابستگی به خانوارهای در مقیاس کوچک به تولید محصولات متمرکز، تغییر روش دهد.

وی افزود: "ترویج استفاده از علم و فناوری‌های پیشرفته تنها راه برای سرعت بخشیدن به این هدف است، دانشمندان مؤسسه‌ها و دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در اتصال دولت، دانشمندان، کسب و کار و کشاورزان بازی می‌کنند."

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی اشاره کرد، لازم است از نظر علمی، امور مالی و تجربه در زمینه کشاورزی سازگار با محیط زیست از دیگر کشورها کمک گرفته و از تجربیات بین‌المللی استفاده کنیم.

Tran Dinh Long ، رئیس انجمن بذر ویتنام گفت: "مطالعه علمی به منابع مالی دولت بستگی دارد، در حالی که کاستی‌هایی در استفاده از علم و تکنولوژی در تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، بسیاری از مزارع تولید هنوز به توسعه محصولات با مارک‌های (برند) ملی دست نیافته‌اند.

Vu Trong Hong ، رئیس انجمن آبیاری ویتنام، گفت: "برای بازسازی کشاورزی همراه با ساخت و ساز مناطق جدید روستایی، مهم‌ترین چیز در حال حاضر ارزیابی تمام خطرات احتمالی است."

او افزود: "هر پروژه کشاورزی باید از نظر آبیاری بررسی شود، همچنین مشاوره برای سرمایه‌گذاری بزرگ در مناطق توسعه پایدار که کمتر در معرض بلایای طبیعی هستند، انجام شود."

در این کارگاه قراردادهای همکاری بین مؤسسه‌ها، دانشگاه‌ها و کسب و کار امضا شد.

شیلات ویتنام و Hung Vuong JSC (کارخانه‌ای در ویتنام که در زمینه تجارت آبزیان فعالیت دارد و دارای گواهی‌نامه‌های معتبر ازجمله گواهی از اتحادیه اروپاست)، برای تولید مشترک و عرضه زنجیره‌ای از انواع ماهی با کیفیت بالا با یکدیگر توافق کردند.

همچنین، میان انستیتوی آبزی پروری با گروه ویتنامی - استرالیایی به‌منظور مطالعه و انتقال تکنولوژی تولید میگو لب شور " brackish shrimp " هماهمانگی صورت گرفت.

مۀسسه علوم کشاورزی ویتنام و گروه Loc Troi (در زمینه تولید و توزیع بذر و تولید و فرآوری برنج در ویتنام فعالیت دارد و محصولات خود را به خارج صادر می‌کند) به منظور مطالعه و انتقال فناوری درباره گیاهان و کود با یکدیگر توافق کردند.

مؤسسه کشاورزی ژنتیک با همکاری دانشگاه تراوین، مسئول مطالعات و انتقال فناوری در مورد انتخاب ارقام نارگیل و سایر محصولات زراعی شدند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

https://www.vietnambreakingnews.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید