Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از پروژه های آبیاری نوین اعلام کرد:

تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران به سیستم های آبیاری نوین در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با تلاش های فراوان و حمایت معاون وزیر در بخش آب و خاک، موفق به اخذ حدود 22 میلیارد تومان منابع اعتباری در قالب اسناد خزانه برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار درمحدوده کانال محمدیه شهریار شدیم که براساس زمان بندی پروژه ها هرچه سریع تر تکمیل و منابع اعتباری جذب شود.

تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران به سیستم های آبیاری نوین در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از پروژه های آبیاری تحت فشار در جلسه هفتگی شهرستان های ملارد، رباط کریم، بهارستان، اسلامشهر و شهریار گفت: باتوجه به اینکه عرصه اطراف کانال محمدیه تحت کشت گندم است، می بایست هرچه سریع تر خطوط اصلی شبکه آبرسانی وصل شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری و هیئت همراه از پروژه آبیاری تحت فشار کانال محمدیه در روستای دهشاد باغستان شهریار که درسطح 250 هکتار این شهرستان درحال اجراست، بازدید کرد .

وی درجریان این بازدید با تأکید بر تسریع در روند اجرای این پروژه بیان کرد: باتوجه به اینکه عرصه اطراف کانال محمدیه تحت کشت گندم است، می بایست هرچه سریع تر خطوط اصلی و فرعی شبکه آبرسانی وصل شود .

در ادامه این بازدید، از روند اجرای پروژه آبیاری تحت فشار روستای بالابان به مساحت 120 هکتار بازدید و بر تسریع انجام این پروژه ها تأکید شد .

علی اشرف منصوری در جلسه هفتگی شهرستان های ملارد، رباط کریم، بهارستان، اسلامشهر و شهریار نخست با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به جهان اسلام عنوان کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش بهره وری و جلوگیری از هدر رفت آب‏، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برنامه‌های گسترده‌ای به منظور توسعه سیستم های نوین آبیاری در سال جاری در دست اقدام دارد .

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت در اجرای این دست پروژه های آبیاری تحت فشار و تأکید وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران ، هر هفته جلسه ای در یکی از شهرستان های محدوده کانال محمدیه برگزار خواهد شد و بایستی تا پایان سال وضعیت اراضی تحت پوشش کانال تعیین تکلیف و اجرای سیستم شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: با تلاش های فراوان و حمایت معاون وزیر دربخش آب و خاک، موفق به اخذ حدود 22 میلیارد تومان منابع اعتباری در قالب اسناد خزانه برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار درمحدوده کانال شدیم که براساس زمان بندی پروژه ها هرچه سریع تر تکمیل و منابع اعتباری جذب شود .

منصوری با بیان اینکه مشکل ایستگاه های پمپاژ کانال محمدیه هفته آینده در کارگروه آب و کشاورزی مطرح می شود، افزود: نواقص کانال محمدیه درحال مناقصه و واگذاری به پیمانکار است که امیدواریم تا پایان سال تمامی این نواقص رفع شود .

گفتنی است استان تهران درسال جاری بیش از 10 هزار هکتار اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار را در دست اجرا دارد که با بهره برداری بیش از پنج هزار و 500 هکتار از این پروژه ها تاکنون همچنان با استان دوم کشوری حدود دو هزار هکتار فاصله دارد و پیشتاز کشوری است.

جلسه هفتگی شهرستان های ملارد، رباط کریم، بهارستان، اسلامشهر و شهریار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و معاونان و مدیران شهرستان ها، مشاوران طرح های آبیاری تحت فشار و مسئولان آب و خاک این شهرستان ها برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید