Iranian Agriculture News Agency

مؤسسه بین‌المللی تحقیقات در حوزه محصولات مناطق استوایی نیمه‌خشک و مایکروسافت هند همکاری می‌کنند:

اجرای آزمایشی بهبود بازده محصولات کشاورزی راهکاری برای کشاورزی پایدار

ICRISAT برنامه کورتانا مایکروسافت و ابزارهوشمند اطلاعات کسب و کارمایکروسافت (Business Intelligence)، با هدف توانمندسازی کشاورزان و مقامات دولتی با فناوری، و ترویج فعالیت‌های کشاورزی دیجیتال را به تصویب رساند.

اجرای آزمایشی بهبود بازده محصولات کشاورزی راهکاری برای کشاورزی پایدار


ICRISAT (1) برنامه کورتانا مایکروسافت (2) و ابزارهوشمند اطلاعات کسب و کارمایکروسافت ( Business Intelligence )، با هدف توانمندسازی کشاورزان و مقامات دولتی با فناوری، و ترویج فعالیت‌های کشاورزی دیجیتال را به تصویب رساند.

به گزارش ایانا از dqindia ، Personalized Village Advisory Dashboard برنامه‌ای با استفاده از ابزار هوشمند اطلاعات کسب و کار مایکروسافت، توسعه داده شده که با استفاده از ابزارهای قدرتمند می‌تواند برای سلامت خاک، توصیه‌ها برای کود، به کار آید و از بهترین مدل‌های جهانی پیش‌بینی آب و هوا استفاده کرده که این اطلاعات می‌تواند در سطح روستا و به کمک کشاورزان کوچک برای مقابله با تغییرات آب و هوا و تصمیم‌گیری مؤثرتر برای محصولات بیاید.

Anil Bhansali ، مدیرعامل مایکروسافت هند ( R&D ) گفت: "نتیجه این پایلوت می‌تواند از طریق بهبود بهره‌وری کشاورزی به اقتصاد کشاورزان کمک کند. کاربرد ابزار هوشمند می‌تواند نقطه آغازی برای کشاورزی دیجیتال باشد و ما امیدواریم که دولت و سهامداران بیشتر به مزایای این نوآوری پی ببرند."

برنامه کاشت ( Sowing Application ) با استفاده از هوش مصنوعی و با ارتباط با مدل‌های پیش‌بینی آب و هوا فراهم شده از سوی شرکت aWhere Inc (3) ایالات متحده آمریکا و داده‌ها جمع‌آوری شده همچون میزان بارش در طول 45 سال گذشته و همچنین داده‌های پیشرفت کاشت در طی 10 سال در منطقه کورنوول هند ارائه شده است. سپس این داده‌ها می‌تواند برای پیش‌بینی و تصمیم‌گیری کشاورزان به انتخاب یک زمان کاشت ایده‌آل کمک کند.

C Madhusudhana ، رئیس انجمن جوانان و انجمن آبخیزداری منطقه دواناکوندا Devanakonda گفت: "کشاورزان ثبت‌نامی در هفته پایانی ماه ژوئن برای مدیریت هر محصول بر اساس آب و هوا در طول دوره رشد، با مشاوره توسط ICRISAT و مایکروسافت اقدام کردند. کشاورزانی که در هفته نخست ماه ژوئن اقدام به کاشت کردند، به‌دلیل خشکی طولانی مدت در اوت بازده ناچیز به دست آوردند، در حالی که کشاورزان ثبت‌نام شده، در هفته پایانی ماه ژوئن و در نخستین هفته ژوئیه اقدام به کشت کردند و با مشاوره، به بازده بهتر و بدون هدررفت دست یافتند. این در حالی است که بسیاری از کشاورزان به ثبت شماره تلفن همراه خود برای دریافت مشاوره روی آورده‌اند."

G Chinnavenkateswarlu ، کشاورزی از روستای Bairavanikunta گفت: "من سه جریب زمین دارم و در 25 ژوئن 2016 بذر پاشیدم و بر اساس توصیه‌های کاشت توسط ICRISAT به من ارائه شد؛ محصولات در 28 اکتبر، 2016 برداشت شد و عملکرد در حدود 1.35 تن در هکتار بود. مشاوره‌های ارائه شده برای آماده‌سازی زمین، کاشت، نیازهای حفاظت گیاه برای من بسیار مفید است."

Dr. David Bergvinson ، مدیرکل ICRISAT گفت: "ما در مورد نتایج که با استفاده از برنامه کاشت ( Sowing Application ) و برنامه Personalized Village Advisory Dashboard به دست آمد، بسیار هیجان‌زده هستیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با مایکروسافت به‌منظور افزایش درآمد و بهبود زندگی کشاورزان کوچک و تقویت طرح کشاورزی دیجیتال هستیم.

ICRISAT در نظر دارد به ایجاد سایت‌های آزمایشی در 13 منطقه 10 هزار هکتاری اقدام کند. به‌روزرسانی آزمایشگاه‌های تجزیه و تحلیل خاک؛ پشتیبانی فنی همچنین اتخاذ توسعه استراتژی فراگیر بازار و به نفع کشاورزان خرده‌پا از طریق مشارکت بخش خصوصی و دولتی و ترویج سرمایه‌گذاری‌های خصوصی از دیگر موارد است.

مایکروسافت معتقد است که تکنولوژی می‌تواند در تحقق چشم‌انداز دولت برای تبدیل شدن به هند دیجیتال کمک کند. ازجمله مزایای این پایلوت ارائه راه‌حل‌های تکنولوژیکی برای راه حل پایدار برای کشاورزان خرده‌پاست که به تقویت بخش کشاورزی در هند می‌انجامد./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- مؤسسه بین‌المللی تحقیقات محصولات مناطق استوایی نیمه‌خشک ( ICRISAT ): در زمینه تحقیقات کشاورزی برای توسعه روستایی فعالیت می‌کند و مقر آن در هند است.

2- Microsoft Cortana Intelligence Suite including Machine Learning : جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها نامحدود و گسترش برنامه‌های با بینش‌های پیش‌بینی و شناختی

3- مدل‌سازی زراعی در مقیاس جهانی با ظرفیت پردازش داده‌ای بسیار زیاد را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید