Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

خشک شدن 50 درصد از قنات ها و 30 درصد از چشمه های چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تغییر اقلیم و شیب دار بودن اراضی باعث شده است که بیش از 50 درصد از قنات ها و 30 درصد از چشمه های استان خشک شود و مابقی نیز با 30 تا 60 درصد کاهش میزان دبی رو به رو شده اند که این موضوع تغییر در برنامه ریزی های سازمان را با توجه به پیش بینی وضعیت اقلیم در سال های آتی می طلبد.

خشک شدن 50 درصد از قنات ها و 30 درصد از چشمه های چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از خشک شدن بیش از 50 درصد از قنات ها و 30 درصد از چشمه های این اسنان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب درجلسه ستاد اجرایی بزرگداشت هفته منابع گفت: با توجه به اینکه 85 درصد از اراضی استان چهارمحال و بختیاری شیب دار هستند و تغییر اقلیمی که اتفاق افتاده و از میزان بارش برفی کاسته شده ولی در بارش باران تغییراتی نداشته ایم (تقریباً چند درصد ناچیز کاهش و یا افزایش داشته ایم) که این تغییر اقلیم و شیب دار بودن اراضی باعث شده است که بیش از 50 درصد از قنات های استان و بیش از 30 درصد از چشمه ها خشک شود.

وی افزود: مابقی قنات ها و چشمه ها نیز با 30 تا 60 درصد کاهش میزان دبی رو به رو شده اند که این موضوع تغییر در برنامه ریزی های سازمان را با توجه به پیش بینی وضعیت اقلیم در سال های آتی می طلبد .

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان توسعه آبخیزداری با روش های نوین و کاربردی است، افزود: انجام توسعه آبخیزداری و نجات از وضعیت موجود را مسئولان جهادکشاورزی و منابع طبیعی به تنهایی موفق نخواهند بود و باید فرصت رابرای حضور و مشارکت مردم فراهم کنیم .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای استان مایه افتخار است که سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی موفق به اخذ رتبه های برتر شده اند، یادآور شد: اما موضوع مهم تر از اخذ رتبه ها این است که در سازمان تغییر در برنامه ها و افزایش خدمت رسانی اتفاق افتاده است که منجر به اخذ رتبه شده که این افتخار بزرگی است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید