Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد:

تولید 39 هزار تن دانه سویا در اردبیل / افزایش 15 درصدی عملکرد مزارع نسبت به سال گذشته

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به رغم مشکلات فنی که در تأمین بذر در زمان کاشت وجود داشت و شرایط نامساعد جوی که در زمان برداشت پیش آمد، عملکرد مزارع 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و رضایت بخش بوده است.

تولید 39 هزار تن دانه سویا در اردبیل / افزایش 15 درصدی عملکرد مزارع نسبت به سال گذشته

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید بیش از 39 هزار تن دانه سویا از کشت زراعت سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، میر جمال الدین پور پیغمبر با اعلام این خبر افزود: در سال جاری نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان های شمالی استان با یک هزار و 295 بهره‌بردار کشاورزی به زیر کشت دانه روغنی سویا رفت و عملیات برداشت این محصول از نیمه دوم آبان ماه شروع شدد و تا آخر آذرماه با موفقیت به پایان رسید.

وی گفت: از مجموع 39 هزار و 800 تن دانه سویای تولیدی استان در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مقدار 37 هزار و 910 تن توسط شرکت خدمات بازرگانی استان به قیمت تضمینی خریداری و به کارخانجات روغنی کشی ارسال شد و مقدار یک هزار و 890 تن دانه سویای بذری نیز از سوی شرکت های خصوصی تولید کننده بذر برای تأمین نیاز بذر سال آینده زارعان خریداری گردیده است و امیدواریم کل نیاز بذری استان از این محل تأمین شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: بهاء محصول خریداری شده بالغ بر 900 میلیارد ریال بوده است که با تمهیدات اندیشیده شده از طرف وزارت جهاد کشاورزی تقریباً تمامی بهاء دانه سویای خریداری شده به کشاورزان در اندک زمان پرداخت شده و رضایت زارعان در بازرگانی این محصول حاصل شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به رغم مشکلات فنی که در تأمین بذر در زمان کاشت وجود داشت و شرایط نامساعد جوی که در زمان برداشت پیش آمد، عملکرد مزارع 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و رضایت بخش بوده است.

وی در پایان با اشاره به بیمه زراعت سویا یادآور شد: امسال در مجموع نزدیک سه هزار هکتار از این زراعت تحت پوشش بیمه قرار گرفت که امیدواریم با گسترش فرهنگ بیمه در بین تولیدکنندگان روز به روز شاهد افزایش سطح تحت پوشش بیمه محصول سویا و دیگر زراعت ها در استان باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید