Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین استان اردبیل خبر داد:

تولید سالانه 120 تن عسل مرغوب در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین استان اردبیل گفت: به دلیل وجود مراتع بکر و سرسبز در منطقه، سالانه حدود 120 تن عسل مرغوب از زنبورستان ها تولید و ضمن تأمین عسل مورد نیاز شهرستان، بخشی از آن به سایر استان ها عرضه می شود.

تولید سالانه 120 تن عسل مرغوب در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین استان اردبیل از تولید سالانه 120 تن عسل مرغوب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: به منظور اطلاع از تعداد کلنی های زنبور عسل موجود در شهرستان، دو اکیپ سرشماری از زنبورستان های مستقر در 40 روستای تابعه آمارگیری لازم را به عمل آوردند.

وی افزود: این آمارگیری اطلاعات دقیق و مستندی در خصوص آمار تعداد کلنی های مدرن و سنتی و تعداد افراد شاغل در این بخش را در اختیار مسئولان قرار خواهد داد تا با برنامه ریزی های دقیق حمایت های لازم از این قشر را که نقش مؤثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید بر عهده دارند، به عمل آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین یادآور شد: بر اساس آمارگیری های صورت گرفته تعداد 9 هزار و 600 کلنی در 233 زنبورستان شمارش شده است که نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش نشان می دهد .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: به دلیل وجود مراتع بکر و سرسبز در منطقه، سالانه حدود 120 تن عسل مرغوب از زنبورستان ها تولید و ضمن تأمین عسل مورد نیاز شهرستان، بخشی از آن به سایر استان ها عرضه می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید