Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد:

حمایت از احداث باغ‌های دیم در اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ها در کرمانشاه

امام جمعه پاوه گفت: باید به درخواست ها و مشکلات باغداران اورامانات خصوصاً پاوه بیشتر رسیدگی شود؛ زیرا باغداران این منطقه در اراضی با شیب بسیار بالا و انتقال آب به این باغات خیلی زحمت می کشند و اقدام به تولید محصولات سالم و باکیفیتی می کنند، به همین دلیل انتظار داریم که بیشتر از گذشته از ابن مردم حمایت و نهاده های مورد نیاز برای آنها فراهم شود.

حمایت از احداث باغ‌های دیم در اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ها در کرمانشاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از حمایت از احداث باغات دیم در اراضی شیب دار، کشت گیاهان دارویی و گلخانه های متوسط و کوچک در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی در دیدار با ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه گفت: واگذاری اراضی شیبدار به منظور توسعه باغات دیم در پاوه در دستور کار این سازمان قرار گرفته و آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث باغ، کشت گیاهان دارویی و گلخانه نیز هستیم .

وی افزود: احداث باغات دیم همچون بادام می تواند برای کشاورزان مثمر ثمر باشد و در این زمینه سازمان جهادکشاورزی به منظور حمایت از توسعه باغات و ایجاد اشتغال به متقاضیان یارانه نهال، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ و نیم درصد پرداخت می کند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: در پرداخت اعتبارات و تسهیلات در زمینه گلخانه های متوسط و کوچک در شهرستان پاوه نیز هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه پاوه نیز در این دیدار با بیان اینکه جهاد کشاورزی در انقلاب اسلامی نقش اساسی را در کنار سپاه و بسیج در امر خدمات اساسی به مردم ارائه کرده است گفت: اگرچه مردم پاوه از نعمت اراضی زراعی محروم هستند؛ اما خداوند را شاکریم که نعمت های دیگر از جمله باغات سرسبز و باران فراوان به این منطقه اعطاء کرده است که خوشبختانه در این زمینه ظرفیت های زیادی موجود است.

ماموستا ملاقادر قادری افزود: اورامانات در سال 70 دچار خشکسالی شد که بعد از آن مردم به سمت صرفه جویی در مصرف آب و گسترش باغات دیم رفتند که در این زمینه باید جهادکشاورزی کمک کند که باغات پاوه مدرن شود و میوه های دیگری با ارزش افزوده بیشتر کاشته شود .

وی افزود؛ باغات قدیمی پاوه اکثراً اصولی احدث نشده اند و سنتی هستند و حتی برای چیدن میوه بعضاً مردم به مشکل برخورده و صدماتی را می بینند .

امام جمعه پاوه با تقدیر و تشکر از خدمات جهادکشاورزی به مردم منطقه اورامانات افزود: باید به درخواست ها و مشکلات باغداران اورامانات خصوصاً پاوه بیشتر رسیدگی شود؛ زیرا باغداران این منطقه در اراضی با شیب بسیار بالا و انتقال آب به این باغات خیلی زحمت می کشند و اقدام به تولید محصولات سالم و باکیفیتی می کنند، به همین دلیل انتظار داریم که بیشتر از گذشته از ابن مردم حمایت و نهاده های مورد نیاز برای آنها فراهم شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید