Iranian Agriculture News Agency

هست یا نیست گوشت قرمز بر سفره‌های مردم...!

قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را!؟ این را احمد، مرد میانسالی که در مغازه قصابی ایستاده است، می‌گوید. از یک طرف می‌گویند کمبود گوشت داریم و هر روز قیمت گوشت را بالا می‌برند و از طرف دیگر می‌گویند مازاد گوشت داریم و آن را صادر می‌کنند.

هست یا نیست گوشت قرمز بر سفره‌های مردم...!


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - سارا کریمی‌جم:

"قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را!؟ این را احمد، مرد میانسالی که در مغازه قصابی ایستاده است، می‌گوید. از یک طرف می‌گویند کمبود گوشت داریم و هر روز قیمت گوشت را بالا می‌برند و از طرف دیگر می‌گویند مازاد گوشت داریم و آن را صادر می‌کنند."

هشت ماه است که قیمت گوشت گوسفندی روند رو به رشد به خود گرفته و جای خالی آن بر سر سفره‌ها هر روز بیشتر احساس می‌شود و یک روز هست و یک روز نیست. حالا پس از گذشت چند ماه از گرانی، برخی از مسئولان آن را ناشی از جو سازی در بازار می‌دانند و معتقدند که رکود بازار نیز نتوانسته به کمک قیمت‌ها بیاید.

طبق بررسی‌های موجود، قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد 29 هزار تومان بوده و حال پس از گذشت هشت ماه، 39 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مدعی است که اگر شرکت پشتیبانی امور دام تا هفته آینده گوشتی وارد بازار نکند، قیمت‌ها مجدد افزایش می‌یابد.

این در حالی است که رئیس شورای ملی تأمین‌کنندگان دام زنده ایران، از مازاد 30 درصدی این محصول در بازار و انباشت لاشه‌ها در سردخانه‌ها خبر می‌دهد.

او معتقد است که این امر ناشی از ترفند جدید قصاب‌ها برای جوگیری از کاهش قیمت این محصول است. او می‌گوید بیشتر قصاب‌ها لاشه‌های باقیمانده در مغازه‌هایشان را پس از یک تا دو روز به استان‌های دیگر می‌فرستند تا سفره‌ای که برای گرانی چیده شده به هم نریزد.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران نیز در ماه گذشته گفته بود: به‌دلیل زایش خوبی که اتفاق افتاده، حداقل ۱۳ میلیون رأس به جمعیت دام سبک کشور افزوده شده است که در دی‌ماه حداقل شش تا هفت میلیون رأس از این تعداد، به کشتارگاه فرستاده می‌شوند.

او گرانی قیمت گوشت را کاذب می‌داند و می‌گوید: در حال حاضر حدود دو میلیون نفر در ایران از مصرف گوشت محروم هستند و اگر نظارتی بر قیمت این محصول در بازار نباشد، بدون‌شک تعداد محرومان افزایش پیدا خواهد کرد.

احمد، مقداری پول روی پیشخوان قصابی می‌گذارد و تقاضای گوشت می‌کند، قصاب پول را پس می‌دهد و می‌گوید با این مقدار پول نمی‌تواند گوشت بدهد...!/

K-951027-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید