Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد:

رشد غیر منطقی قیمت جوجه یک‌روزه در مازندران / لزوم پرهیز از هرگونه هیجان و شتابزدگی در جوجه ریزی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران گفت: وقتی بر روی قیمت مرغ حساسیت نشان داده می‌شود و کف قیمت مشخص می‌شود، باید نظارت‌های لازم هم بر روی نهاده‌های دامی مانند ذرت و سویا وجود داشته باشد تا افزایش قیمت را در این محصولات شاهد نباشیم.

رشد غیر منطقی قیمت جوجه یک‌روزه در مازندران / لزوم پرهیز از هرگونه هیجان و شتابزدگی در جوجه ریزی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از رشد غیر منطقی قیمت جوجه یک‌روزه در استان انتقاد کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، محمد‌علی یدالهی با بیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل هجوم مرغداران برای جوجه‌ریزی با تصور تأمین مرغ مورد نیاز بازار شب عید، در هفته های اخیر شاهد رشد غیر منطقی قیمت جوجه یکروزه و پیش‌بینی تداوم قیمت حبابی به‌دلیل افزایش تقاضای جوجه یکروزه در چند ماه پایانی سال هستیم .

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار اقدام به ذخیره‌سازی به میزان کافی و متناسب با کشش تقاضای بازار مرغ شب عید کرده است .

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اضافه کرد: به منظور پرهیز از انباشتگی مرغ تا دو هفته آینده تولید‌کنندگان مرغ گوشتی رویه منطقی را در پیش بگیرند و از هرگونه هیجان و شتابزدگی خودداری کنند تا شاهد تکرار افت ناگهانی و زیان‌بار قیمت مرغ نباشیم .

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران نیز با بیان اینکه در تولید جوجه هیچ کمبودی وجود ندارد، ادامه داد: به طور مثال با افزایش قیمت 100 یا 200 تومان برای جوجه‌ریزی نه حساسیتی ایجاد می‌شود و نه مرغداران متضرر می‌شوند، بلکه زمانی‌ که قیمت جوجه یک ‌هزار تومان افزایش یابد، جو روانی ایجاد می‌کند .

عطاءاله حسن‌زاده بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کف قیمت را برای تولیدکننده مشخص کرده است و قیمت مرغ زنده درب مرغداری چهار هزار و 300 تا چهار هزار و 400 تومان است و فروش آن برای مصرف‌کننده شش هزار و 800 تومان است .

وی خطاب به دست‌اندرکاران دولتی گفت: وقتی که بر روی قیمت مرغ حساسیت نشان داده می‌شود و کف قیمت مشخص می‌شود، باید نظارت‌های لازم هم بر روی نهاده‌های دامی مانند ذرت و سویا وجود داشته باشد و افزایش قیمت را در این محصولات شاهد نباشیم .

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه وقتی کف قیمت مرغ مشخص می‌شود کف قیمت جوجه هم باید مشخص باشد و یک ‌دفعه از یک‌هزار و 400 تومان به دو هزار و 400 تومان نرسد، اظهار کرد: توجیه مرغدار این است، به دلایل مختلف مشکل دارد و باید جوجه‌ریزی انجام دهد .

وی خاطرنشان کرد: در این مقطع 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در یک ماه داریم و اگر 100 میلیون تولید شود، کفاف مصرف با میانگین وزن تولیدی موجود را خواهد داد .

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران ادامه داد: با 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی که تقاضا وجود دارد اگر کنترل نشود و بر قیمت‌ها نظارت صورت نگیرد، مرغدار متضرر می‌شود و سعی می‌کند جایی فریاد خود را بزند .

وی به مرغداران و تعاونی‌ها هشدار داد اگر با قیمت بیشتر از یک‌هزار و 400 تومان جوجه‌ خریداری کنند، ضرر آن را خود باید پرداخت کنند و اگر مرغداری نیاز دارد، باید جوجه یک‌هزار و 400 تومانی را تأمین کند تا هم متضرر نشود و هم فضای کسب و کار دچار خدشه نشود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید