Iranian Agriculture News Agency

سقوط هواپیمای ترکیه روی خانه های یک روستا در قرقیزستان



شهروند|‌ یک فروند هواپیمای باری بویینگ ٧٤٧ شرکت هواپیمایی ترکیه که از هنگ‌کنگ عازم استانبول بود، به هنگام فرود موقت درپایگاه هوایی مناس قرقیزستان در روستایی درنزدیکی این پایگاه سقوط کرده است. دراین حادثه دست‌کم ٣٥نفر کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» ٤نفر از خدمه نیز کشته ‌شده‌اند و تنها یک تن از خدمه این هواپیما زنده مانده است.
هواپیما روی محله‌ای مسکونی نزدیک فرودگاه بیشکک، پایتخت قرقیزستان، سقوط کرد و ٣ خانه را به آتش کشید. خدمات اورژانس قرقیزستان اعلام کرد، ٦ کودک دربین قربانیان این حادثه دیده می‌شوند و بیشتر کشته‌شدگان ساکنان خانه‌هایی بوده‌اند که این هواپیما روی آنها سقوط کرده است.
بنابر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری قرقیزستان، هواپیمای باری متعلق به یک شرکت هواپیمایی ترکیه که از هنگ‌کنگ (چین) حرکت کرده بود، به علت شرایط نامساعد جوی که خلبان نتوانسته بود باند را ببیند، نزدیک فرودگاه ماناس در بیشکک سقوط کرد. نتایج اولیه تحقیقات درباره سانحه سقوط یک فروند هواپیمای باری ترکیه در پایتخت این کشور که صبح روز دوشنبه روی داد، نشان می‌دهد که «خطای خلبان» علت این سانحه بوده است.
براساس این گزارش، این هواپیمای باری متعلق به شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) بود و قرار بود توقفی درفرودگاه بیشکک داشته باشد. استانبول مقصد نهایی این هواپیما بود.
المیرا چریپووا، سخنگوی وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان هم گفت: دراین سانحه دست‌کم ١٥ خانه ویران شده است. یک مسئول دیگر این وزارتخانه گفت: عملیات گسترده امدادونجات ازهمان دقایق نخست کلید خورد.
یک شاهد عینی گفت: «چیزی از خانه‌ها نمانده است، مردم با همه اعضای خانواده و کودکانشان کشته شده‌اند. بسیاری از آنها درخواب بودند که این سانحه روی داد.»
بنابر اعلام رسانه‌های قرقیزستان، این سانحه نزدیک منطقه داچا-سو، نزدیک فرودگاه پایتخت این کشور فقیر آسیای مرکزی روی داد و همه پروازها دراین فرودگاه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
دولت قرقیزستان دربیانیه‌ای اعلام کرد: معاون نخست‌وزیر به همراه وزیر شرایط اضطراری و وزیر راه‌وترابری به محل حادثه رفته‌اند. بنابر اعلام رسانه‌های قرقیزستان، الماس بیک آتامبایف، رئیس‌جمهوری این کشور نیز سفر خود را به چین لغو کرده است. همچنین الماس بیک آتامبایف رئیس‌جمهوری قرقیزستان روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه را به خاطر قربانیان سانحه سقوط هواپیمای باری در بیشکک عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید